Η ιστορική αρχή της Skoda καθώς και των λογοτύπων της.
Δημοσιεύτηκε: Δευ 10 Σεπ 2012, 16:10
Είχα την επιθυμία να μάθω πως ξεκίνησε με λίγα λόγια η Skoda καθώς και το τι συμβολίζει το λογότυπο της.Μαθαίνοντας τα σκέφτηκα ότι θα ήταν πολύ καλό να υπάρχει σαν αρχείο για όλους τους φίλους.
Η αρχή της ιστορίας για την Skoda
Η ιστορία της Skoda πάει πολύ πίσω,στις αρχές της δεκαετίας του 1890, όπου, όπως και πολλοί άλλοι μετέπειτα κατασκευαστές αυτοκινήτων, η εταιρεία ξεκίνησε με την κατασκευή ποδηλάτων.
Ήταν το 1894,όταν ο 26ετών Klement Václav, ο οποίος ήταν ένας βιβλιοπώλης από την Mlada Boleslav, στην σημερινή Τσεχική Δημοκρατία(*),δεν ήταν σε θέση να λάβει τα κατάλληλα ανταλλακτικά για την επισκευή του γερμανικού ποδηλάτου του. Ο Klement επέστρεψε το ποδήλατό του στους κατασκευαστές(Seidel και Naumann) με μια επιστολή γραμμένη στην Τσεχική, ζητώντας τους τον λόγο γιατί δεν διενεργούν επισκευές,με αποτέλεσμα να λάβει μια απάντηση, στα γερμανικά, όπου του δήλωναν: <<Αν θα θέλατε μια απάντηση στο ερώτημά σας, σας θα πρέπει να προσπαθήσετε να γράψετε σε μια γλώσσα που να μπορούμε να καταλάβουμε>>.
Αηδιασμένος ο Klement, παρόλο που δεν είχε καμία προηγούμενη τεχνική εμπειρία,αποφάσισε να ξεκινήσει το δικό του συνεργείο επισκευής ποδηλάτων, το οποίο ο ίδιος και ο Václav Laurin άνοιξαν το 1895 στην Mlada Boleslav. Πριν ξεκινήσει την επιχειρηματική συνεργασία με τον Klement, ο Laurin ήταν ήδη ένας καθιερωμένος κατασκευαστής ποδηλάτων από την κοντινή πόλη της Turnov.
* τότε αποτελούσε κομάτι της ΑυστροΟυγγαρίας
Οι ιδρυτές της εταιρίας Václav Laurin(1865-1930) και Klement Václav(1868-1938)
Τα λογότυπα της Skoda
Slavia logo (1895-1905)
Ποδήλατα και μοτοσικλέτες φτιαχνόντουσαν στο εργαστήριο στην Mladá Boleslav με την επωνυμία Slavia. Το λογότυπο βασίστηκε σε έναν τροχό με ακτίνες που είχαν ανάμεσά τους φύλα τίλιου(!!!!), τα οποία επρόκειτο να συμβολίζουν τα σλαβική έθνη. Τα ονόματα των ιδρυτών της εταιρείας (Laurin & Klement) προστέθηκαν και αργότερα έγιναν το κύριο μοτίβο για το νέο λογότυπο.
L&K Logo (1905-1925)
Ο σχεδιασμός του λογότυπου L & K είχε επηρεαστεί από την Art Nouveau, ένα καλλιτεχνικό ύφος στις αρχές του 20ου αιώνα. Τα αρχικά από τα δύο ιδρυτές της εταιρείας είναι (κατά πάσα πιθανότητα σε σχέση με το όνομα Václav Laurin ή δάφνη,στα Λατινικά " Laurus nobilis"), που περιβάλλεται από δάφνες που σχηματίζουν ένα στεφάνι, το οποίο έχει συνδεθεί με νίκες/νικητές και είναι διάσημο από την αρχαιότητα. Οι δάφνες προέβλεπαν πιθανόν την επιτυχία της L & K.
Škoda Logo (1926-1933)
Αυτοκίνητα παρήχθησαν στο Mlada Boleslav με το σήμα της Skoda από το 1926. Παρά το γεγονός ότι το όνομα της μάρκας άλλαξε εντελώς,η μορφή του νέου λογότυπου φαίνεται σαν συνέχεια με το προηγούμενο στάδιο. Το λογότυπο της Skoda έχει ένα νέο, οβάλ σχήμα, αλλά το εμπορικό σήμα εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο στοιχείο στο κέντρο και περιβάλλεται από δάφνες.
Škoda Logo (1926-1990)
Το λογότυπο με το περίφημο «φτερωτό βέλος" χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1926. Η καταγωγή του είναι καλυμένη από μυστήριο, μερικές φορές ο συγγραφέας της ιδέας λέγεται ότι ήταν ο εμπορικός διευθυντής της Skoda Pilsen, Τ. Maglič(το σχηματοποιημένο κεφάλι ενός Ινδιάνου που φορούσε πέντε φτερά) . Το μπλε και άσπρο κυκλικό λογότυπο, το οποίο συμπληρώνεται από μια δεξιόστροφη κίνηση φτερωτό βέλος με ένα τυποποιημένο γρανάζι, χρησιμοποιείται σήμερα σε ορισμένα γνήσια ανταλλακτικά της Skoda (π.χ. στο γυαλί παραθύρων και το μπλοκ του κινητήρα).
Škoda Logo (since 1999)
Παρά το γεγονός ότι το λογότυπο της Skoda θεωρείται ως ένα από τα πιο πρωτότυπα και στυλιστικά καθαρά εμπορικά σήματα κατασκευαστικής εταιρείας στον κόσμο, ο σχεδιαστής δεν είναι ακόμη γνωστός. Το μαύρο και το πράσινο λογότυπο, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί από το 1994, δίνει στο σήμα της Skoda μεγαλύτερο βαθμό πρωτοτυπίας.Το μαύρο συμβολίζει το εκατό χρόνια παράδοση,το πράσινο σηματοδοτεί την περιβαλλοντική παραγωγή.
Το σήμερα..
Η Skoda Auto σήμερα συνεχίζει να είναι κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Τσεχική Δημοκρατία κι από το 1991 αποτελεί θυγατρική του Ομίλου Volkswagen.
Πηγή
(Το κείμενο μεταφράστηκε στο translate της Google με παρεμβάσεις από εμένα για να βγαίνει νόημα)
Η αρχή της ιστορίας για την Skoda
Η ιστορία της Skoda πάει πολύ πίσω,στις αρχές της δεκαετίας του 1890, όπου, όπως και πολλοί άλλοι μετέπειτα κατασκευαστές αυτοκινήτων, η εταιρεία ξεκίνησε με την κατασκευή ποδηλάτων.
Ήταν το 1894,όταν ο 26ετών Klement Václav, ο οποίος ήταν ένας βιβλιοπώλης από την Mlada Boleslav, στην σημερινή Τσεχική Δημοκρατία(*),δεν ήταν σε θέση να λάβει τα κατάλληλα ανταλλακτικά για την επισκευή του γερμανικού ποδηλάτου του. Ο Klement επέστρεψε το ποδήλατό του στους κατασκευαστές(Seidel και Naumann) με μια επιστολή γραμμένη στην Τσεχική, ζητώντας τους τον λόγο γιατί δεν διενεργούν επισκευές,με αποτέλεσμα να λάβει μια απάντηση, στα γερμανικά, όπου του δήλωναν: <<Αν θα θέλατε μια απάντηση στο ερώτημά σας, σας θα πρέπει να προσπαθήσετε να γράψετε σε μια γλώσσα που να μπορούμε να καταλάβουμε>>.
Αηδιασμένος ο Klement, παρόλο που δεν είχε καμία προηγούμενη τεχνική εμπειρία,αποφάσισε να ξεκινήσει το δικό του συνεργείο επισκευής ποδηλάτων, το οποίο ο ίδιος και ο Václav Laurin άνοιξαν το 1895 στην Mlada Boleslav. Πριν ξεκινήσει την επιχειρηματική συνεργασία με τον Klement, ο Laurin ήταν ήδη ένας καθιερωμένος κατασκευαστής ποδηλάτων από την κοντινή πόλη της Turnov.
* τότε αποτελούσε κομάτι της ΑυστροΟυγγαρίας
Οι ιδρυτές της εταιρίας Václav Laurin(1865-1930) και Klement Václav(1868-1938)
Τα λογότυπα της Skoda
Slavia logo (1895-1905)
Ποδήλατα και μοτοσικλέτες φτιαχνόντουσαν στο εργαστήριο στην Mladá Boleslav με την επωνυμία Slavia. Το λογότυπο βασίστηκε σε έναν τροχό με ακτίνες που είχαν ανάμεσά τους φύλα τίλιου(!!!!), τα οποία επρόκειτο να συμβολίζουν τα σλαβική έθνη. Τα ονόματα των ιδρυτών της εταιρείας (Laurin & Klement) προστέθηκαν και αργότερα έγιναν το κύριο μοτίβο για το νέο λογότυπο.
L&K Logo (1905-1925)
Ο σχεδιασμός του λογότυπου L & K είχε επηρεαστεί από την Art Nouveau, ένα καλλιτεχνικό ύφος στις αρχές του 20ου αιώνα. Τα αρχικά από τα δύο ιδρυτές της εταιρείας είναι (κατά πάσα πιθανότητα σε σχέση με το όνομα Václav Laurin ή δάφνη,στα Λατινικά " Laurus nobilis"), που περιβάλλεται από δάφνες που σχηματίζουν ένα στεφάνι, το οποίο έχει συνδεθεί με νίκες/νικητές και είναι διάσημο από την αρχαιότητα. Οι δάφνες προέβλεπαν πιθανόν την επιτυχία της L & K.
Škoda Logo (1926-1933)
Αυτοκίνητα παρήχθησαν στο Mlada Boleslav με το σήμα της Skoda από το 1926. Παρά το γεγονός ότι το όνομα της μάρκας άλλαξε εντελώς,η μορφή του νέου λογότυπου φαίνεται σαν συνέχεια με το προηγούμενο στάδιο. Το λογότυπο της Skoda έχει ένα νέο, οβάλ σχήμα, αλλά το εμπορικό σήμα εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο στοιχείο στο κέντρο και περιβάλλεται από δάφνες.
Škoda Logo (1926-1990)
Το λογότυπο με το περίφημο «φτερωτό βέλος" χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1926. Η καταγωγή του είναι καλυμένη από μυστήριο, μερικές φορές ο συγγραφέας της ιδέας λέγεται ότι ήταν ο εμπορικός διευθυντής της Skoda Pilsen, Τ. Maglič(το σχηματοποιημένο κεφάλι ενός Ινδιάνου που φορούσε πέντε φτερά) . Το μπλε και άσπρο κυκλικό λογότυπο, το οποίο συμπληρώνεται από μια δεξιόστροφη κίνηση φτερωτό βέλος με ένα τυποποιημένο γρανάζι, χρησιμοποιείται σήμερα σε ορισμένα γνήσια ανταλλακτικά της Skoda (π.χ. στο γυαλί παραθύρων και το μπλοκ του κινητήρα).
Škoda Logo (since 1999)
Παρά το γεγονός ότι το λογότυπο της Skoda θεωρείται ως ένα από τα πιο πρωτότυπα και στυλιστικά καθαρά εμπορικά σήματα κατασκευαστικής εταιρείας στον κόσμο, ο σχεδιαστής δεν είναι ακόμη γνωστός. Το μαύρο και το πράσινο λογότυπο, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί από το 1994, δίνει στο σήμα της Skoda μεγαλύτερο βαθμό πρωτοτυπίας.Το μαύρο συμβολίζει το εκατό χρόνια παράδοση,το πράσινο σηματοδοτεί την περιβαλλοντική παραγωγή.
Το σήμερα..
Η Skoda Auto σήμερα συνεχίζει να είναι κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Τσεχική Δημοκρατία κι από το 1991 αποτελεί θυγατρική του Ομίλου Volkswagen.
Πηγή
(Το κείμενο μεταφράστηκε στο translate της Google με παρεμβάσεις από εμένα για να βγαίνει νόημα)