[img]http://i.imgur.com/GArFcTK.jpg[/img]
© Παρέχεται από: PROTO THEMA S.A.
Υπάρχουν ομοιότητες αλλά και θεμελιώδεις διαφορές ανάμεσα στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Παρακάτω σας δίνουμε συνοπτικά όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Του Τάκη Πουρναράκη, μηχανολόγου μηχανικού
Ο Nikolaus August Otto ήταν Γερμανός μηχανικός που εξέλιξε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με σπινθήρα. Πρόκειται για τον γνωστό σε όλους μας σήμερα βενζινοκινητήρα. Ο Rudolf Diesel εξέλιξε αντίστοιχα κινητήρα εσωτερικής καύσης με θέρμανση καυσίμου (αυτανάφλεξη). Πρόκειται για το γνωστό σε όλους μας σήμερα, πετρελαιοκινητήρα. Οι δυο αυτές κατηγορίες κινητήρων κυριάρχησαν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Υπάρχουν βέβαια και θερμικοί κινητήρες με κύκλο Atkinson (Toyota) αλλά και περιστροφικοί (Wankel, Μazda). Ας δούμε τα βασικά πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα τoυ πετρελαιοκινητήρα και του βενζινοκινητήρα.
Πετρέλαιο
Πλεονεκτήματα
Χαμηλότερη κατανάλωση (20% από βενζίνη)
Καλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές
Μειωμένο κόστος σέρβις
Τιμή μονάδας λίτρου (1.25 ευρώ)
Μειονεκτήματα
Κινητήρες μεγάλου κυβισμού
Αυξημένα οξείδια αζώτου (ΝΟχ)
Δεν έχει αίσθηση στην σπορ οδήγηση
Ποιότητα λειτουργίας
Βενζίνη
Πλεονεκτήματα
Υψηλότερο ενεργειακό δυναμικό
Καλύτερη αίσθηση στην σπορ οδήγηση
Αποδοτικοί κινητήρες χαμηλού κυβισμού
Ποιότητα λειτουργίας ειδικά σε μεγάλο αριθμό κυλίνδρων
Μειονεκτήματα
Τιμή μονάδας λίτρου (1.5 ευρώ)
Αυξημένη κατανάλωση (20% σε σχέση με το πετρέλαιο)
Διαφορές
Σε αντίθεση με τους βενζινοκινητήρες, όπου η ανάφλεξη γίνεται με μπουζί, στους πετρελαιοκινητήρες το μίγμα αναφλέγεται λόγω υψηλής συμπίεσης αέρα. Η θερμοκρασία ανέρχεται ακόμη και τους 900 βαθμούς Κελσίου. Η υψηλή συμπίεση είναι από τις βασικές αρχές λειτουργίας ενός κινητήρα diesel, προϋποθέτει ανθεκτικότερη κατασκευή και εξασφαλίζει υψηλή θερμοδυναμική απόδοση ή αν προτιμάτε περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου. Επίσης χρειάζεται κυβικά γι’ αυτό οι πετρελαιοκινητήρες έχουν ουσιαστικά νόημα πάνω από τα 1.5lt και αποδίδουν τα μέγιστα πάνω από τα 2.0lt. Στην ακανόνιστη ανάφλεξη του καυσίμου και στην ποιότητά του (αριθμός κετανίων) οφείλεται η χαρακτηριστική χροιά των πετρελαιοκινητήρων και οι κραδασμοί.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το νέο Skoda Kodiaq με ίδια ισχύ 150PS τόσο σε πετρελαιοκίνητη όσο και σε βενζινοκίνητη έκδοση. Το βενζινοκίνητο μοντέλο 1.4lt έχει εκπομπές CO2 163gr/km και ροπή 25.8 kgm ενώ το πετρελαιοκίνητο μοντέλο 2.0lt, έχει εκπομπές CO2 131gr/km με ροπή 34.9kgm. Σύμφωνα με τις τιμές της Skoda η κατανάλωση διαφέρει περίπου 15% με το πετρελαιοκίνητο να καταναλώνει λιγότερο. Εδώ όμως θα πρέπει να υπολογίσει κανείς και τη διαφορά στην τιμή ενός λίτρου. Στην πράξη ο οδηγός μπορεί με το πετρελαιοκίνητο μοντέλο να πετύχει κατανάλωση κάτω από τα 7.0 lt αρκεί να κρατά τον κινητήρα στην περιοχή από 1500- 2000 rpm. Αυτά τα 7lt κοστίζουν 9 ευρώ/100km. Η μεγάλη ροπή επιτρέπει την σβέλτη μετακίνηση χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων. Ο οδηγός δε χρειάζεται να πατά βαθιά το γκάζι, ούτε να ανεβάζει στροφές. Στο ταξίδι θα αφήσει την 7η σχέση στο DSG κιβώτιο μόνιμα και σηκώνοντας ελαφρά το πόδι από το γκάζι θα πετύχει, διατηρώντας μια μ.ω.τ κοντά στα 120km/h, συγκλονιστικά μικρές τιμές κατανάλωσης. Αν καταγράφαμε τις αλλαγές σχέσεων σε μια μεικτή διαδρομή με ίδιο ρυθμό, πιθανότατα ο οδηγός της βενζινοκίνητης έκδοσης των 1.4lt να έκανε διπλάσιες. Ο χαρακτήρας του βενζινοκινητήρα σε προκαλεί να πιέσεις περισσότερο, να ανεβάσεις στροφές, να οδηγήσεις πιο σπορ (σ.σ: αυτό δε συνεπάγεται απαραίτητα ότι θα πας πιο γρήγορα) και φυσικά να επιταχύνεις διαρκώς.
[img]http://i.imgur.com/qJtGZwa.jpg[/img]
Ο οδηγός της βενζινοκίνητης έκδοσης δύσκολα θα κρατηθεί κοντά στις τυποποιημένες μετρήσεις που ανακοινώνει η εταιρεία. Η κατανάλωση φτάνει τα 10lt/100km, που κοστίζουν 15 ευρώ/100km. Αν λοιπόν κριτήριο σας είναι οι οικονομικές μετακινήσεις τότε diesel. Αν αποζητάτε πιο σπορτίφ οδήγηση τότε βενζίνη. Όσοι αρέσκονται στο να μετακινούνται απλά και δεν θέλουν σπορ αυτοκίνητο ή λιμουζίνα θα πρέπει να δουν πετρελαιοκίνητα μοντέλα εφόσον μπορούν ν’ ανέβουν πάνω από τα 1.5lt καθώς πιο κάτω οι πετρελαιοκινητήρες αποτελούν συμβιβασμό.
Η αγορά ενός diesel αυτοκινήτου προδιαγραφών Euro 6 ενέχει σοβαρά πλεονεκτήματα όπως: Κατανάλωση κοντά στο όριο των 10 ευρώ/100km που προσωπικά έχουμε θέσει, ελεύθερη κίνηση στον πράσινο δακτύλιο, ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας. Πιθανόν μειονεκτεί στην τιμή αγοράς. Οδηγώντας πετρελαιοκίνητο καταλήγεις να εκμεταλλεύεσαι χαμηλά τη ροπή, να βάζεις 5η στα 50km/h να προσπερνάς σβέλτα και να εξοικονομείς καύσιμο. Εάν είχες συνηθίσει στη βενζίνη, παραμιλάς με την περίσσεια ροπής και την οικονομία καυσίμου. Όμως έρχεται κάποια στιγμή που πας ένα βήμα παρακάτω σε μια συνολική αξιολόγηση προτεραιοτήτων.
[img]http://i.imgur.com/NB4fCJs.jpg[/img]
Χρειάζεται μια ισορροπία, είναι αλήθεια πως οδηγώντας ένα καλοστημένο βενζινοκίνητο μοντέλο αποκομίζεις συναισθήματα που δεν μπορεί να προσφέρει το αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο. Είναι η ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα, η αμεσότητα αντίδρασης στο πάτημα του γκαζιού, το καλύτερο ζύγισμα, η ανάλαφρη αίσθηση, ακόμα και η ψευδαίσθηση με το στροφόμετρο πάνω από τις 5000rpm ότι «οδηγείς» ακόμη και μ’ ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Η τελική επιλογή είναι δική σας…
Πετρέλαιο VS βενζίνη: Ποιος κερδίζει;
Συντονιστές: tsiogeo, kor9, giannis amaliada, ABTAKIAS, Giannis93
- tsiogeo
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 7589
- Εγγραφή: Σάβ 22 Αύγ 2015, 16:14
- Μοντέλο: OCTAVIA5 VRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ
Πετρέλαιο VS βενζίνη: Ποιος κερδίζει;
POWER BY....RK GARAGE....
- VRS5
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 5049
- Εγγραφή: Κυρ 08 Ιουν 2008, 18:29
- Μοντέλο: octavia rs5
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ ΕΥΒΟΙΑ
- Επικοινωνία:
Re: Πετρέλαιο VS βενζίνη: Ποιος κερδίζει;
Δηλ αν κατάλαβα καλά προτείνουν ακόμη το πετρέλαιο ενώ σε κάνα 2 χρόνια θέλουν να το εξαφανίσουν από προσώπου γης;
Δεν παίζονται οι άνθρωποι από παντού τα παίρνουν :bounce1: :bounce1: :bounce1:
Δεν παίζονται οι άνθρωποι από παντού τα παίρνουν :bounce1: :bounce1: :bounce1:
- gsa1967
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 5295
- Εγγραφή: Δευ 11 Ιούλ 2011, 12:03
- Μοντέλο: octavia 5rs
- Τοποθεσία: Νεα Σμυρνη
Re: Πετρέλαιο VS βενζίνη: Ποιος κερδίζει;
εδω ενα ωραιο βιντεακι μεταξυ βενζινης και πετρελαιου
- tsiogeo
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 7589
- Εγγραφή: Σάβ 22 Αύγ 2015, 16:14
- Μοντέλο: OCTAVIA5 VRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ
Re: Πετρέλαιο VS βενζίνη: Ποιος κερδίζει;
πρέπει όσο το δυνατόν να αδειάσουν τα αποθέματα.... :smile:VRS5 έγραψε:Δηλ αν κατάλαβα καλά προτείνουν ακόμη το πετρέλαιο ενώ σε κάνα 2 χρόνια θέλουν να το εξαφανίσουν από προσώπου γης;
Δεν παίζονται οι άνθρωποι από παντού τα παίρνουν :bounce1: :bounce1: :bounce1:
POWER BY....RK GARAGE....
- Λευτέρης
- Member
- Δημοσιεύσεις: 127
- Εγγραφή: Τετ 06 Ιαν 2010, 12:41
- Μοντέλο: Octavia 5 GT FL
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Πετρέλαιο VS βενζίνη: Ποιος κερδίζει;
Ας τα μοιράσουν τζάμπα να πάρουμε όλοι.
Skoda Octavia 5 Face Lift TsiGT 1800cc/200hp
- TORRERO
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 8904
- Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
- Μοντέλο: Octavia 5 VRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Καρδιτσα
- kor9
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 4778
- Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2017, 12:50
- Μοντέλο: octavia vrs 2006
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: καλλιθεα
Re: Πετρέλαιο VS βενζίνη: Ποιος κερδίζει;
Αν και η καταναλωση του πετρελαιου δεν συγκρινετε με της βενζινης κι εγω επιμενω στην βενζινη ! :cool:
~RK GARAGE~