Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Κουβέντα για όλα τα αυτοκίνητα του εμπορίου
Άβαταρ μέλους
Vaggelis
Skodafans Gold Member
Δημοσιεύσεις: 2399
Εγγραφή: Παρ 30 Μάιος 2008, 10:30
Μοντέλο: Octavia 5 1.8 TSI
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Αθήνα - Κορωπί

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από Vaggelis »

Αν παμε απο 5w30 σε 5w40 ειναι καλυτερα ? Το 40 δεν δηλωνει οτι δουλευει καλυτερα σε περισσοτερη ζεστη ? Αρα δεν θα ειναι καλυτερα για Ελλαδα που βαραμε 40+ ?
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 24453
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από linkin's dad »

Καλυτερα θα είναι,αλλά εγώ που δοκιμασα στο RS είδα αύξηση στη κατανάλωση καυσίμου.
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV, dCi 1.6, BOSE Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
Vaggelis
Skodafans Gold Member
Δημοσιεύσεις: 2399
Εγγραφή: Παρ 30 Μάιος 2008, 10:30
Μοντέλο: Octavia 5 1.8 TSI
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Αθήνα - Κορωπί

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από Vaggelis »

linkin's dad έγραψε: Κυρ 17 Σεπ 2023, 12:33 Καλυτερα θα είναι,αλλά εγώ που δοκιμασα στο RS είδα αύξηση στη κατανάλωση καυσίμου.
Αυξηση ποσο στα 100 ειδες.........
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 24453
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από linkin's dad »

Vaggelis έγραψε: Κυρ 17 Σεπ 2023, 18:01
linkin's dad έγραψε: Κυρ 17 Σεπ 2023, 12:33 Καλυτερα θα είναι,αλλά εγώ που δοκιμασα στο RS είδα αύξηση στη κατανάλωση καυσίμου.
Αυξηση ποσο στα 100 ειδες.........
Περιπου στο 1 λιτρο στην Εθνικη.Ειδα βεβαια και μια μειωση στη καταναλωση λαδιου.
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV, dCi 1.6, BOSE Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
kor9
SkodaFans Moderator
Δημοσιεύσεις: 5016
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2017, 12:50
Μοντέλο: octavia vrs 2006
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: καλλιθεα

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από kor9 »

Σωστά Λουκά.. λιγότερη κατανάλωση λαδιού λόγω πιο χοντρού λαδιού αλλά για τον ίδιο λόγο αυξημένη κατανάλωση βενζίνης .
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 24453
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από linkin's dad »

Ακομα δεν ειμαι σιγουρος αν αξιζε το κοπο.Τεινω προς τη συμβουλη της Opie Oils για τοποθετηση καλου ψυγειου λαδιου.Οχι αυτο που φοραει απο τη μανα του.
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV, dCi 1.6, BOSE Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1342
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

Πηγα σε ενα συνεργειο του group VAG,εχω ακουσει καλα λογια,περιποιημενος ο χωρος και ιδιοκτητης χωρις "υφακι".
Του ειπα τι αμαξι εχω και τι εξτρα επανω,του ειπα επακριβως για το τι χρηση του κανω και τον ρωτησα για το εαν εκανα λαθος που εβαλα 5W-40 (ασχετα αν μεχρι στιγμης βλεπω θετικη διαφορα).

Μου απαντησε πως κακως τοσο καιρο εβαζα Ημισυνθετικο 10W-40 και να κρατησω αυτο που εχω αλλα να μην παω πιο κατω στο 5W-30.
Ηρεμησα καπως αλλα η "ερευνα" συνεχιζεται...
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Άβαταρ μέλους
kor9
SkodaFans Moderator
Δημοσιεύσεις: 5016
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2017, 12:50
Μοντέλο: octavia vrs 2006
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: καλλιθεα

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από kor9 »

Σωστός ! :thumbs up:
Άβαταρ μέλους
ikaros fabia2
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 939
Εγγραφή: Κυρ 01 Ιούλ 2012, 01:58
Μοντέλο: Fabia 1.2TSi/Superb1.8TSi
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Αρτέμιδα Αττικής

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από ikaros fabia2 »

Έδω και αρκετό καιρό πολλοί λένε να προτιμάμε το 5-40 από το 5-30 για τις θερμοκρασίες στην Ελλάδα. Όπως βλέπω στο πινακακι είναι οκ μέχρι και 35 βαθμούς το 5-30. Δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένετε στο 5-40…φέτος ένα από τα πιο θερμά καλοκαίρια όλων των εποχών είχε πάνω από 35, 20 - 25 μέρες όλο το καλοκαίρι. Για 25 μέρες σε ένα χρόνο 365 ημερών να επιλέξουμε 5-40 έναντι 5-30….δεν μπορώ να καταλάβω με τη λογική… Τα δικά μου με 5-30 Castrol edge LL δεν καίνε σταγόνα εδώ και 14 χρόνια το ένα και 12 το άλλο…
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1342
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ έγραψε: Παρ 15 Σεπ 2023, 12:27 το αμαξι μου βαση κατασκευαστη θελει λιπαντικο μοτερ Ημισυνθετικο 10W-40 ή 15W-40 ή και 15W-50 ακομη.
ikaros fabia2 έγραψε: Παρ 22 Σεπ 2023, 01:08 Έδω και αρκετό καιρό πολλοί λένε να προτιμάμε το 5-40 από το 5-30 για τις θερμοκρασίες στην Ελλάδα. Όπως βλέπω στο πινακακι είναι οκ μέχρι και 35 βαθμούς το 5-30. Δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένετε στο 5-40
Για το δικο μου αμαξι με παλιο μοτερ ειναι ηδη ''ρισκο'' το 5W-40 εξ'ου και ο λογος που ανοιξα νεο Θεμα.
Ουτε συζητηση για 5W-30.

Καλοκαιρι σημαινει διακοπες αρα ταξιδι στην εθνικη,στροφες στο βουνο φορτωμενος πραγματα,διαδρομες με νταλα ηλιο κλπ αρα τρωει ζορι.
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Άβαταρ μέλους
kor9
SkodaFans Moderator
Δημοσιεύσεις: 5016
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2017, 12:50
Μοντέλο: octavia vrs 2006
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: καλλιθεα

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από kor9 »

Κι εγώ θεωρώ ότι το 5-30 είναι το καλύτερο για εμάς εδώ.
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1342
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Re: Είναι ρίσκο η αλλαγή από 10W/40 σε 5W/40;

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

Η αποψη της TotalEnergies αγγλιας
https://services.totalenergies.uk/whats ... engine-oil

The differences between 5w30 and 5w40 oils

For 5w30 oil:
Kinematic viscosity is between 9.3-12.5mm²/s
Dynamic viscosity is 2.9mPas.

For 5w40 oil:
Kinematic viscosity is between 12.5-16.3mm²/s
Dynamic viscosity is 3.5mPas.

In practice, this means that each oil is just as viscous at lower temperatures and will remain viscous at -30°C, however 5w40 oil outperforms 5w30 oils at higher temperatures, being effective up to ambient temperatures of 50°C, as opposed to 30°C.
5w40 and 5w30 motor oils have winter viscosity grades of five, meaning they are effective down to temperatures of -30°C, and are more viscous at very low temperatures, compared to, say, 10w40 oils.
Resultantly, 5w40 oils are likely to be used in higher-performance engines that have higher operating temperatures and loads than the norm – those driven in urban environments, that commonly sit in traffic or driven at particularly high speeds, for example.
If your vehicle is not designed to be driven in a high-performance manner, or you drive at a more considered, environmentally friendly pace, 5w30 oils are a good choice. These are commonly better for certain engine components such as oil pumps, can clean the engine better, and have longer lifespans due to having a lower temperature range.

What about 5w40 or 10w40 engine oil?

The choice between 5w40 motor oil and an alternative like 10w40 depends on the winter temperature in your region. 5w40 is better for starting your engine at low temperatures as it flows more easily in this environment. When the engine is running and hot, the differences are negligible; 5w40 and 10w40 both have high viscosities and are equally effective in protecting against engine wear.
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αυτοκίνητο Γενικά”