Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Συντονιστές: tsiogeo, kor9, giannis amaliada, ABTAKIAS, Giannis93
- smpetros
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 14492
- Εγγραφή: Τετ 01 Ιουν 2011, 20:43
- Μοντέλο: Fabia 1.2 TSi 105ps
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Πάτρα
Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
:idea: :idea: :idea:
Με την οικονομική κρίση που μας δέρνει, προσπαθώ να βρω τρόπους εξοικονόμησης καυσίμου.
Πέραν από την αγορά ενός σύγχρονου αυτοκινήτου που ήταν το πρώτο βήμα, αποφάσισα
να αλλάξω και τον τρόπο οδήγησης.
Παραθέτω παρά κάτω μερικές απλές οδηγίες οι οποίες απευθύνονται κυρίως στους νέους
οδηγούς αλλά και στους ποιο έμπειρους που μάλλον θα πρέπει να τις ξαναθυμηθούμε.
1). Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών,
(Τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Η χαμηλή πίεση των ελαστικών αυξάνει κατά 4% την κατανάλωση καυσίμου).
(Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται με σχετικά «κρύα» λάστιχα, πριν μετρήσουμε την πίεση, θα πρέπει να έχουμε διανύσει λιγότερο από 3 χιλιόμετρα ή αλλιώς να περιμένουμε για περίπου 10 λεπτά, ώστε να πέσει η θερμοκρασία των ελαστικών).
2). Αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα,
(Όταν οδηγούμε με χαμηλές στροφές, οι απώλειες καυσίμου περιορίζονται και αυξάνεται η αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας).
3). Οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα,
(Αποφεύγοντας τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου).
4). Παρατηρούμε όσο πιο μακριά μπροστά μας μπορούμε,
(Έτσι ενεργούμε κατάλληλα και έγκαιρα αποφεύγοντας τα άσκοπα φρεναρίσματα και τις άσκοπες επιταχύνσεις).
5). Επιβραδύνουμε ομαλά το αυτοκίνητο,
Στις στροφές π.χ χωρίς τη χρήση φρένου. Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή, εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη. Αφήστε νωρίς το γκάζι πριν τη στροφή ώστε να μην χρειαστεί να φρενάρεται βίαια.
6). Σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου,
(Όταν χρειάζεται να σταματήσουμε το αυτοκίνητο για 1 λεπτό ή περισσότερο, τυχεροί αυτοί που διαθέτουν start stop system).
7). Μην πατάμε το γκάζι όταν ξεκινάμε τη μηχανή του αυτοκινήτου,
(Αυτό ήταν απαραίτητο στα παλαιότερα αυτοκίνητα).
8). Αξιοποιούμε την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου,
(Στις κατηφόρες αφήστε το αυτοκίνητο να κυλήσει με την κατάλληλη σχέση μετάδοσης στο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του πεντάλ γκαζιού).
9). Αδειάζουμε το αυτοκίνητό μας από τα περιττά βάρη,
(π.χ. βαριά αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ ή στα πίσω καθίσματα, όπως κουτιά με αλυσίδες χιονιού κλπ. Ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, βάρους 1.500 kg, με ένα επιπλέον φορτίο 100 kg καταναλώνει περίπου 6,7% περισσότερη ποσότητα καυσίμου).
10). Αφαιρούμε από το αυτοκίνητό μας,
(Οτιδήποτε επηρεάζει την αεροδυναμική του συμπεριφορά, αεροτομές, σχάρες ή μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ. Αλλά και να αποφεύγουμε να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα. Άλλωστε, ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμων (μετά το βάρος) είναι η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου. Kάθε πρόσθετο μέρος ή εξάρτημα που τοποθετείται στο βασικό όχημα προκαλεί μεγάλη αύξηση στην αεροδυναμική του αντίσταση και συνεπώς μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου).
Nα μη βάζουμε το κλιματιστικό σε θερμοκρασία κάτω από 25° C,
(Αφού έχει υπολογιστεί ότι, ειδικά όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 20%. Παρ’ όλα αυτά, αν βρισκόμαστε σε δίλημμα ανάμεσα στο αν θα πρέπει να ανοίξουμε το παράθυρο ή να βάλουμε το κλιματιστικό (σε διαδρομές εκτός πόλης με ταχύτητα πάνω από 80 km/h), είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η χρήση του κλιματισμού οδηγεί σε μικρότερη επιπλέον κατανάλωση καύσιμου σε σχέση με την επιπλέον ποσότητα καυσίμου που απαιτείται αν ανοίξουμε ένα παράθυρο (λόγω της αύξησης της αεροδυναμικής αντίστασης). Σε γενικές γραμμές, πάντως, με τη χρήση του κλιματιστικού, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται 10% κατά μέσο όρο).
Πηγές: http://www.vita.gr/html/ent/264/ent.2264.asp
http://www.ecodrive.org
http://www.dinfo.gr/?p=1485
Χρήσιμες συμβουλές θα βρείτε και εδώ
http://www.sxolesodigon.gr/index.php?op ... &Itemid=81
Εάν θέλετε να διορθώσετε ή να προσθέσετε κάτι, θα παρακαλούσα να
το κάνετε, γιατί δεν θα ήθελα να δώσω στους φίλους και στις φίλες του
Skoda Fans κάτι που δεν έχει αποτυπωθεί σωστά.
Καλά χιλιόμετρα, οικονομικά και ασφαλή σε όλο το Skoda Fans.
:D :D :D
Με την οικονομική κρίση που μας δέρνει, προσπαθώ να βρω τρόπους εξοικονόμησης καυσίμου.
Πέραν από την αγορά ενός σύγχρονου αυτοκινήτου που ήταν το πρώτο βήμα, αποφάσισα
να αλλάξω και τον τρόπο οδήγησης.
Παραθέτω παρά κάτω μερικές απλές οδηγίες οι οποίες απευθύνονται κυρίως στους νέους
οδηγούς αλλά και στους ποιο έμπειρους που μάλλον θα πρέπει να τις ξαναθυμηθούμε.
1). Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών,
(Τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Η χαμηλή πίεση των ελαστικών αυξάνει κατά 4% την κατανάλωση καυσίμου).
(Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται με σχετικά «κρύα» λάστιχα, πριν μετρήσουμε την πίεση, θα πρέπει να έχουμε διανύσει λιγότερο από 3 χιλιόμετρα ή αλλιώς να περιμένουμε για περίπου 10 λεπτά, ώστε να πέσει η θερμοκρασία των ελαστικών).
2). Αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα,
(Όταν οδηγούμε με χαμηλές στροφές, οι απώλειες καυσίμου περιορίζονται και αυξάνεται η αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας).
3). Οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα,
(Αποφεύγοντας τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου).
4). Παρατηρούμε όσο πιο μακριά μπροστά μας μπορούμε,
(Έτσι ενεργούμε κατάλληλα και έγκαιρα αποφεύγοντας τα άσκοπα φρεναρίσματα και τις άσκοπες επιταχύνσεις).
5). Επιβραδύνουμε ομαλά το αυτοκίνητο,
Στις στροφές π.χ χωρίς τη χρήση φρένου. Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή, εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη. Αφήστε νωρίς το γκάζι πριν τη στροφή ώστε να μην χρειαστεί να φρενάρεται βίαια.
6). Σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου,
(Όταν χρειάζεται να σταματήσουμε το αυτοκίνητο για 1 λεπτό ή περισσότερο, τυχεροί αυτοί που διαθέτουν start stop system).
7). Μην πατάμε το γκάζι όταν ξεκινάμε τη μηχανή του αυτοκινήτου,
(Αυτό ήταν απαραίτητο στα παλαιότερα αυτοκίνητα).
8). Αξιοποιούμε την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου,
(Στις κατηφόρες αφήστε το αυτοκίνητο να κυλήσει με την κατάλληλη σχέση μετάδοσης στο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του πεντάλ γκαζιού).
9). Αδειάζουμε το αυτοκίνητό μας από τα περιττά βάρη,
(π.χ. βαριά αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ ή στα πίσω καθίσματα, όπως κουτιά με αλυσίδες χιονιού κλπ. Ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, βάρους 1.500 kg, με ένα επιπλέον φορτίο 100 kg καταναλώνει περίπου 6,7% περισσότερη ποσότητα καυσίμου).
10). Αφαιρούμε από το αυτοκίνητό μας,
(Οτιδήποτε επηρεάζει την αεροδυναμική του συμπεριφορά, αεροτομές, σχάρες ή μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ. Αλλά και να αποφεύγουμε να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα. Άλλωστε, ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμων (μετά το βάρος) είναι η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου. Kάθε πρόσθετο μέρος ή εξάρτημα που τοποθετείται στο βασικό όχημα προκαλεί μεγάλη αύξηση στην αεροδυναμική του αντίσταση και συνεπώς μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου).
Nα μη βάζουμε το κλιματιστικό σε θερμοκρασία κάτω από 25° C,
(Αφού έχει υπολογιστεί ότι, ειδικά όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 20%. Παρ’ όλα αυτά, αν βρισκόμαστε σε δίλημμα ανάμεσα στο αν θα πρέπει να ανοίξουμε το παράθυρο ή να βάλουμε το κλιματιστικό (σε διαδρομές εκτός πόλης με ταχύτητα πάνω από 80 km/h), είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η χρήση του κλιματισμού οδηγεί σε μικρότερη επιπλέον κατανάλωση καύσιμου σε σχέση με την επιπλέον ποσότητα καυσίμου που απαιτείται αν ανοίξουμε ένα παράθυρο (λόγω της αύξησης της αεροδυναμικής αντίστασης). Σε γενικές γραμμές, πάντως, με τη χρήση του κλιματιστικού, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται 10% κατά μέσο όρο).
Πηγές: http://www.vita.gr/html/ent/264/ent.2264.asp
http://www.ecodrive.org
http://www.dinfo.gr/?p=1485
Χρήσιμες συμβουλές θα βρείτε και εδώ
http://www.sxolesodigon.gr/index.php?op ... &Itemid=81
Εάν θέλετε να διορθώσετε ή να προσθέσετε κάτι, θα παρακαλούσα να
το κάνετε, γιατί δεν θα ήθελα να δώσω στους φίλους και στις φίλες του
Skoda Fans κάτι που δεν έχει αποτυπωθεί σωστά.
Καλά χιλιόμετρα, οικονομικά και ασφαλή σε όλο το Skoda Fans.
:D :D :D
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος smpetros την Παρ 22 Ιούλ 2011, 18:35, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Skoda: Είναι όλο προσόντα.
"Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι λέφτερος"
"Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι λέφτερος"
- giannis amaliada
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 5689
- Εγγραφή: Πέμ 27 Σεπ 2007, 12:29
- Μοντέλο: Octavia RS I
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Αμαλιάδα
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Το 5 και το 8 τα λενε αντιστροφα
Νομιζω οτι το 8 ειναι λαθος
Νομιζω οτι το 8 ειναι λαθος
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Το 8 είναι αντίστροφο, ελαττώνουμε κατεβάζοντας ταχύτητα χωρίς φρένο αλλά σε νορμάλ στροφές, όχι άγρια καταβάσματα.
Στο 5 τα λέει μπερδεμένα, δεν έιναι έτσι ακριβώς.
Στο 5 τα λέει μπερδεμένα, δεν έιναι έτσι ακριβώς.
- smpetros
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 14492
- Εγγραφή: Τετ 01 Ιουν 2011, 20:43
- Μοντέλο: Fabia 1.2 TSi 105ps
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Πάτρα
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Θα συμφωνήσω μαζί σου εν μέρει γιατί τώρα πρόσεξα πως εκgiannis amaliada έγραψε:Το 5 και το 8 τα λενε αντιστροφα
Νομιζω οτι το 8 ειναι λαθος
πρώτης όψεως φαίνετε πως το ένα αναιρεί το άλλο.
Πιστεύω όμως πως έχει να κάνει με το ότι δεν έχει αποδοθεί
σωστά και δεν ξεκαθαρίζει σε ποιες περιπτώσεις
χρησιμοποιούμε το φρένο στην περίπτωση 8.
Και πιθανόν να αναφέρεται σε περιπτώσεις όπου
πρέπει να μειώσουμε αρκετά την ταχύτητά μας και
όχι απλώς να επιβραδύνουμε..!
Σίγουρα όμως πρέπει να διορθωθεί γιατί όντως έτσι
όπως είναι διατυπωμένο αφήνει ερωτηματικά.
Άποψή μου πάντα.
Skoda: Είναι όλο προσόντα.
"Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι λέφτερος"
"Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι λέφτερος"
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Οταν επιβραδύνεις με ταχύτητα στο κιβώτιο είναι η μόνη περίπτωση που η κατανάλωση βενζίνης είναι μηδενική, μάλλον αυτό θέλει να πει αλλά είναι λάθος η διατύπωση...
- ABTAKIAS
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 18327
- Εγγραφή: Πέμ 17 Μάιος 2007, 13:28
- Μοντέλο: OCTAVIA RS I
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: MΠΡΑΧΑΜΙ-ΣΑΛΑΜΥΚΟΝΟΣ
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Τηρώντας τα περισσότερα και με ταχύτητες κυρίως 130-150 και περιστασιακά 160-180 φουλαρισμενος από Αθήνα και χωρίς κλίμα ή Μπέμπα εβγαλε 600 χλμ.και πρέπει να είχε ακόμα ρεζερβουάρ για αλλά 50 άνετα.
- tsiogeo
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 7589
- Εγγραφή: Σάβ 22 Αύγ 2015, 16:14
- Μοντέλο: OCTAVIA5 VRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Και Πάνω από 3000 στροφές όλα καίνε :mrgreen:
POWER BY....RK GARAGE....
- TORRERO
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 8840
- Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
- Μοντέλο: Octavia 5 VRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Καρδιτσα
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Επ, δε σε παίζουμε, είσαι... ατμοσφαιρικός! Πλεονέκτημα! :PABTAKIAS έγραψε:Τηρώντας τα περισσότερα και με ταχύτητες κυρίως 130-150 και περιστασιακά 160-180 φουλαρισμενος από Αθήνα και χωρίς κλίμα ή Μπέμπα εβγαλε 600 χλμ.και πρέπει να είχε ακόμα ρεζερβουάρ για αλλά 50 άνετα.
Service by Koret
- linkin's dad
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 23927
- Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
- Μοντέλο: Octavia 5vRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ριο,Πατρα
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Βασιλη δε μας ειπες ποση βενζινη χωραει το ρεζερβουαρ για να υπολογισουμε αν η Μπεμπα ειναι διψασμενη ή οχι. :D :lol:ABTAKIAS έγραψε:Τηρώντας τα περισσότερα και με ταχύτητες κυρίως 130-150 και περιστασιακά 160-180 φουλαρισμενος από Αθήνα και χωρίς κλίμα ή Μπέμπα εβγαλε 600 χλμ.και πρέπει να είχε ακόμα ρεζερβουάρ για αλλά 50 άνετα.
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
- ABTAKIAS
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 18327
- Εγγραφή: Πέμ 17 Μάιος 2007, 13:28
- Μοντέλο: OCTAVIA RS I
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: MΠΡΑΧΑΜΙ-ΣΑΛΑΜΥΚΟΝΟΣ
- TORRERO
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 8840
- Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
- Μοντέλο: Octavia 5 VRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Καρδιτσα
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Σοβαρά μιλάς;;; :shock: Με περνάς 0-100, 0,2 δλ;;; Ω ρε φούστη μου, είμαι για πρόγραμμα.. :evil:ABTAKIAS έγραψε:https://www.google.gr/url?sa=t&source=w ... B57mj2YSCg
Service by Koret
- tsiogeo
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 7589
- Εγγραφή: Σάβ 22 Αύγ 2015, 16:14
- Μοντέλο: OCTAVIA5 VRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Δεν πειράζει του ρίχνουμε σε κατανάλωση :lol:TORRERO έγραψε:Σοβαρά μιλάς;;; :shock: Με περνάς 0-100, 0,2 δλ;;; Ω ρε φούστη μου, είμαι για πρόγραμμα.. :evil:ABTAKIAS έγραψε:https://www.google.gr/url?sa=t&source=w ... B57mj2YSCg
POWER BY....RK GARAGE....
- linkin's dad
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 23927
- Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
- Μοντέλο: Octavia 5vRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ριο,Πατρα
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
60 λιτρα.Πιο πολυ απο το δικο μου καιει η Μπεμπα. :)ABTAKIAS έγραψε:https://www.google.gr/url?sa=t&source=w ... B57mj2YSCg
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
- Vaggelis
- Skodafans Gold Member
- Δημοσιεύσεις: 2381
- Εγγραφή: Παρ 30 Μάιος 2008, 10:30
- Μοντέλο: Octavia 5 1.8 TSI
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Αθήνα - Κορωπί
Re: Eco-Driving (Οικονομική οδήγηση) στο Ελληνιστή
Εγω με ενα γεμισμα και οικονομικη οδηγηση βγαζω 750 με 800 χλμ παντως (το χω κανει και φορτωμενος και με clima ανοιχτο κιολας).
Εξαρταται πως οδηγεις , πως πατας και γενικα το οδηγος εισαι.
Αν πλακωθεις ολα καινε και τα τουρμπο στις υψηλες καινε περισσοτερο , στις χαμηλες κανουνε πιο πολυ οικονομια λογω δυναμης και ροπης απο χαμηλα............
Εξαρταται πως οδηγεις , πως πατας και γενικα το οδηγος εισαι.
Αν πλακωθεις ολα καινε και τα τουρμπο στις υψηλες καινε περισσοτερο , στις χαμηλες κανουνε πιο πολυ οικονομια λογω δυναμης και ροπης απο χαμηλα............