Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Κουβέντα για όλα τα αυτοκίνητα του εμπορίου

Συντονιστές: tsiogeo, kor9, giannis amaliada, ABTAKIAS, Giannis93

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Gel73

Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από Gel73 »

ΓΕΝΙΚΑ

Εικόνα

Τον προηγούμενο αιώνα οι ενεργειακές μας ανάγκες καλύφτηκαν κατά ένα ποσοστό της τάξης του 80% από τα ορυκτά καύσιμα. Η αλόγιστη χρήση είχε ως αποτέλεσμα το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, την εμφάνιση της αιθαλομίχλης και την σχεδόν μόνιμη ύπαρξη νέφους στη πλειονότητα των μεγαλουπόλεων του κόσμου. Για τη κατάσταση αυτή σε ένα μεγάλο βαθμό κατηγορήθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία και η ραγδαία ανάπτυξη και χρήση των αυτοκινήτων. Σαφώς και οι εταιρίες αυτοκινήτων φέρουν ένα μεγάλο μερίδιο της ευθύνης για τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είναι οι αποκλειστικά υπεύθυνες.

Μέσα από τον ενότητα ECO του διαδικτυακού ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τα πραγματικά αίτια που έφεραν το πλανήτη σε αυτή τη κατάσταση. Παράλληλα θα παρουσιάζουμε τα οικολογικά αυτοκίνητα, τις τάσεις και τις εξελίξεις στο χώρο των καυσίμων. Βέβαια οι γνώμες των ειδικών, των πραγματικά ειδικών και όχι αυτών που το παίζουν ειδικοί, θα φιλοξενούνται στο ηλεκτρονικό ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ. Φυσικά θα παρακολουθούμε και συνολικά τις εξελίξεις που υπάρχουν και οι οποίες είναι πολύ σημαντικές στον τομέα της έρευνας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και γενικά για το που βρίσκονται οι πραγματικές λύσεις του ενεργειακούς προβλήματος.

Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε όσο δυνατόν πιο κατανοητή τη σύγχρονη ορολογία προκειμένου οι όροι βιοκαύσιμα, κυψέλες καυσίμων, υβριδικά αυτοκίνητα να μην ηχούν παράξενα στα αυτιά μας. Και φυσικά θα είμαστε πάντα εδώ για να ακούμε τις διαφορετικές απόψεις και γνώμες, όλων όσων πραγματικά έχουν μια ευαισθησία στο θέμα της οικολογικής μετακίνησης.

ΠΗΓΗ: :arrow: epitrohon.gr
Άβαταρ μέλους
Gel73

Re: Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από Gel73 »

ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ

Εικόνα

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία έντονη κινητικότητα σχετικά με την εξεύρεση εναλλακτικών, προς τα ορυκτά καύσιμα, πηγών ενέργειας. Η χρήση των υβριδικών συστημάτων, είναι σε θέση να μειώσει αισθητά τη κατανάλωση καυσίμου, ωστόσο συνεχίζει να στηρίζεται στον ανεφοδιασμό των κινητήρων με βενζίνη. Έχοντας μάλιστα και ως δεδομένο πως αυτή τη στιγμή σε παγκόσμια κλίμακα καταναλώνουμε πέντε φορές περισσότερο πετρέλαιο από αυτό που ανακαλύπτουμε, αντιλαμβανόμαστε πως πολύ σύντομα τα ορυκτά καύσιμα δεν θα επαρκούν. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε πως δύο τεράστιες σε έκταση και πληθυσμό χώρες (Κίνα, Ινδία) τώρα έχουν αρχίσει να εισέρχονται στο παιχνίδι της ανάπτυξης, τότε οι προβλέψεις τόσο για τα αποθέματα του πετρελαίου, όσο και για τη περιβαλλοντική επιβάρυνση, γίνονται ακόμη πιο δυσοίωνες.

Εικόνα

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και της χρήσης των βιοκαυσίμων (βιοντίζελ, βιοαιθανόλη) μπορεί στη αρχή να φάνηκε ως μία πραγματικά σωτήρια λύση, στη πορεία όμως φάνηκαν οι αρνητικές πλευρές τους. Η παραγωγή των βιοκαυσίμων γίνεται χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη φυτικά προϊόντα, όπως το καλαμπόκι, τα ζαχαρότευτλα, οι πατάτες και τα δημητριακά. Με τη κατάλληλη επεξεργασία παίρνουμε ως τελικό προϊόν τα βιοκαύσιμα, τα οποία αφενός έχουν την ίδια ενεργειακή απόδοση με αυτή των ορυκτών καυσίμων, αφετέρου μετά τη καύση τους η έκλυση CO2 είναι πολύ λιγότερη. Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά όσο φαίνονται.

Εικόνα

Η παραγωγή της πρώτης ύλης παρουσιάζει πολλά προβλήματα. Αφενός το κόστος είναι αρκετά υψηλό, αφετέρου η στρεμματική απόδοση είναι ακόμη ιδιαίτερα χαμηλή. Σε ότι αφορά το κόστος, οφείλουμε να συνυπολογίσουμε και τις τεράστιες ποσότητες νερού που πρέπει να καταναλωθούν προκειμένου να αρδευτούν τα χωράφια όπου θα γίνεται η παραγωγή της πρώτης ύλης. Με δεδομένη μάλιστα την έντονη λειψυδρία που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, αντιλαμβανόμαστε πως ακόμη και η παραγωγή τροφίμων αγαθών, παρουσιάζει δυσκολίες. Αν σε αυτό προσθέσουμε τη μικρή στρεμματική απόδοση, η οποία θα οδηγήσει στην αποψίλωση τεράστιων δασικών εκτάσεων ανά το κόσμο με σκοπό γίνουν καλλιεργήσιμη γή, τότε η λύση των βιοκαυσίμων φθίνει ακόμη περισσότερο.

Εικόνα

Άλλωστε η αποψίλωση των δασών, εκτός από τις κοινωνικές και οικονομικές αναταραχές που θα προκαλέσει στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες συνήθως είναι υπό ανάπτυξη, θα καταστρέψει και τους πλέον σημαντικούς πνεύμονες του πλανήτη. Από τη μία δηλαδή θα έχουμε τη παραγωγή βιοκαυσίμων, άρα μικρότερες εκπομπές CO2, από την άλλη δεν θα υπάρχουν οι δασικές εκτάσεις οι οποίες απορροφούν το CO2 και μέσω της φωτοσύνθεσης, χρησιμοποιούν τον άνθρακα και απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα το οξυγόνο.

Μπορεί βέβαια η Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει θέσει ως στόχο το 2010 το 5.75% να είναι βιοκαύσιμα, κάτι τέτοιο όμως θα είναι εφικτό μόνο αν η δεύτερη γενιά βιοκαυσίμων αποδώσει τα αναμενόμενα. Το Sun diesel το οποίο στη ουσία είναι ο αντικαταστάτης του βιοντίζελ καθώς και η βιοαιθανόλη δεύτερης γενιάς η οποία θα προέρχεται από λιγνοκυτταρίνη, θα χρησιμοποιούν βιομάζα, με σκοπό τη κατακόρυφη αύξηση της στρεμματικής απόδοσης. Παράλληλα τόσο η επεξεργασία τους, όσο και η καύση τους θα εκλύει κατά 80% λιγότερο CO2 καθιστώντας τους εκτός από οικονομικότερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Ωστόσο η δεύτερη γενιά των βιοκαυσίμων βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο και η ευρεία παραγωγή τους δεν αναμένεται πριν από το 2015.

Από τα παραπάνω καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως η χρήση των βιοκαυσίμων με τη σημερινή μορφή και τον σημερινό τρόπο παραγωγής, σαφώς και δεν αποτελεί λύση ούτε σε οικονομικό, αλλά ούτε και σε οικολογικό επίπεδο. Και μπορεί κάποιες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν στη χρήση των βιοκαυσίμων, αυτό όμως γίνεται με χρονικό ορίζοντα δεκαετίας. Όταν δηλαδή τα βιοκαύσιμα δεύτερης ή ίσως και τρίτης γενιάς έρθουν στο προσκήνιο, έχοντας λύσει αφενός το κόστος τους, αφετέρου την οικολογική παραγωγή τους.

ΠΗΓΗ: :arrow: epitrohon.gr
Άβαταρ μέλους
Gel73

Re: Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από Gel73 »

Καύσιμα στους πλούσιους...
...πείνα στους φτωχούς


Εικόνα

«Είναι καταστροφική ιδέα να μετατρέψουμε τα τρόφιμα σε καύσιμα». Δεν το είπα εγώ αλλά ο Φιντέλ Κάστρο όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει, πριν από ένα χρόνο περίπου, την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας και προώθησης των βιοκαυσίμων ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Βραζιλία. Το θέμα αυτό βέβαια δεν αφορά αυτά τα δύο κράτη αλλά όλο τον πλανήτη, για διαφορετικούς λόγους. Και εξηγούμαι. Από τη μία υπάρχουν οι χώρες στις οποίες γίνεται ήδη η καλλιέργεια των φυτών ενώ θα προστεθούν και άλλες και από την άλλη αυτές που εισάγουν τρόφιμα για τους λαούς τους. Αυτά τα δύο είναι διαμετρικά αντίθετα μεταξύ τους και όπως καταλαβαίνετε αυτοί που τελικά «θα την πληρώσουν» θα είναι οι φτωχοί όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις.

Εικόνα

Στην αρχή αλλιώς μας τα είχαν πεί. Για θυμηθείτε πως μας το είχαν σερβίρει στην αρχή. Θα κάνουμε καύσιμα μας είπαν που δεν θα επιβαρύνουν το περιβάλλον από φλούδες ξύλων, από τον «κορμό» του καλαμποκιού αφού πάρουμε το καλαμπόκι και γενικά από αυτά που περισσεύουν από τις καλλιέργειες και τα πετούσαμε μέχρι τώρα. Καλό ακούγεται είπαμε εμείς καθώς πετυχαίνουμε με «ένα σμπάρο δύο τρυγόνια» αφού περιορίζεται η μόλυνση του περιβάλλοντος και κυρίως κόβουμε και τους δεσμούς εξάρτησης από τις επτά αδελφές. Έτσι, πέρα από τις αρχικές αντιδράσεις των «αδελφών» που φοβήθηκαν κλονισμό του μονοπωλίου τους, οι υπόλοιποι χειροκροτήσαμε την ιδέα. Δυστυχώς όμως δεν άργησαν (μέρες που είναι) να «πέσουν οι μάσκες» για να φανεί ότι άλλα εννοούσαν και αυτό ήταν οι ξεχωριστές και σε μεγάλη έκταση καλλιέργειες των φυτών ειδικά για την παραγωγή βιοκαυσίμων. Έβαλαν μάλιστα και όρους όπως ότι μέχρι το 2020 το 10% των καυσίμων θα πρέπει να είναι φυτικής προέλευσης. Αυτό σημαίνει άμεση ανάγκη να βρεθεί καλλιεργήσιμη γη και όπου δεν υπάρχει να την δημιουργήσουμε καταστρέφοντας δάση για παράδειγμα, όπως ήδη έγινε σε περιοχές της Ν.Α.Ασίας.

Εικόνα

Στην Ινδονησία και στη Μαλαισία τα δάση ήδη γίνονται καπνός για να μείνει χώρος για φυτείες φοινικόδεντρων. Η απώλεια της βιοποικιλότητας είναι τεράστια και πολύτιμοι απορροφητήρες (ή πηγάδια όπως αλλιώς λέγονται) του διοξειδίου του άνθρακα καταργούνται. Από την άλλη, ειδικοί των καλλιεργειών υποστηρίζουν ότι «θα ήταν οικονομικά παρανοϊκό να αφιερωθεί πολλή ενέργεια μέσω της εντατικής χρήσης λιπασμάτων για να παραχθεί ενέργεια» ενώ φοβούνται έναν ανταγωνισμό εδαφών για τα τέσσερα F: food (τρόφιμα), feed (ζωοτροφές), fiber (υφάσματα), fuel (καύσιμα). Τα βιοκαύσιμα αντιπροσωπεύουν λιγότερο του 1% της παραγόμενης ενέργειας στον κόσμο και η επιρροή τους στις τιμές των αγροτικών προϊόντων ήδη γίνεται αισθητή. Τονίζουν μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «αν θέλουμε να έχουμε γεμάτα και τα ρεζερβουάρ και τα στομάχια, θα χρειάζονταν δύο πλανήτες»!

Που οδηγούν όλα αυτά;. Στην μείωση της παραγωγής τροφής άρα και στην αύξηση της τιμής των γεωργικών προϊόντων. Από τις αρχές του 2006 η τιμή του καλαμποκιού έχει διπλασιαστεί, η τιμή του σιταριού επίσης είναι η υψηλότερη της δεκαετίας, ενώ τα παγκόσμια αποθέματα έχουν αγγίξει το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας 25ετίας. Ήδη έχουν ξεσπάσει ταραχές για τα τρόφιμα στο Μεξικό και πρέπει να αναφέρω ότι για 100 λίτρα αιθανόλης πρέπει να μεταποιηθούν 250 κιλά σιτάρι από το οποίο παίρνουμε 460 κιλά ψωμί, όσα δηλαδή χρειάζεται ένας άνθρωπος για ένα χρόνο! Σε αυτό να προσθέσω ότι ο πληθυσμός του πλανήτη αυξάνει κατά 28,5 εκατομμύρια ανθρώπους τον χρόνο οι οποίοι πριν αγοράσουν αυτοκίνητο θα πρέπει να φάνε για να μεγαλώσουν. Το πρόβλημα λοιπόν είναι τεράστιο και κυριολεκτικά ζωτικής σημασίας αφού έχει στηθεί ένας τρελός χορός συμφερόντων σε βάρος των φτωχών (και όχι μόνο)του πλανήτη ενώ είναι «θολό» ακόμη το καλό που θα προκύψει. Τελικά όλα δείχνουν ότι το μόνο πράσινο που υπάρχει στην υπόθεση αυτήν είναι το χρώμα του δολαρίου.

ΠΗΓΗ: :arrow: epitrohon.gr
Άβαταρ μέλους
Gel73

Re: Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από Gel73 »

Επενδύουν στο πετρέλαιο

Εικόνα

Το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοβιομηχανιών σε παγκόσμιο επίπεδο, επενδύουν συνεχώς τεράστια ποσά στον τομέα της έρευνας και της μελέτης διαφόρων καταστάσεων και προοπτικών. Οι έρευνες αυτές γίνονται από εξειδικευμένους επιστήμονες, με σκοπό την εξαγωγή σωστών αποτελεσμάτων και φυσικά πραγματοποιήσιμων λύσεων στα διάφορα προβλήματα. Βέβαια ένα από τα μεγαλύτερα θέματα που αντιμετωπίζουνε οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια και το οποίο οξύνεται ολοένα και περισσότερο, είναι αυτά της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Παράλληλα υπάρχει και η τάση τα σύγχρονα αυτοκίνητα να είναι ολοένα και πιο μεγάλα, ολοένα και καλύτερα εξοπλισμένα κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη ανάγκη για ισχύ, παρά το γεγονός πως το βάρος τους δεν αυξάνεται σημαντικά, χάρη στη χρήση ελαφρύτερων αλλά ανθεκτικότερων υλικών.

Εικόνα

Το σύνολο λοιπών των μελετών, λαμβάνοντας υπόψιν και τις σύγχρονες ανάγκες των οδηγών, έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως η εξέλιξη των κινητήρων πετρελαίου, είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό η λύση στο πρόβλημα της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Αυτό διότι από τη μία πλευρά οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες είναι σαφώς πιο δυνατοί και πιο αποδοτικοί σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης, ενώ από την άλλη η ανάγκη τους σε καύσιμο είναι πολύ μικρότερη με αποτέλεσμα και οι εκπομπές CO2 να είναι σαφώς λιγότερες. Παράλληλα η χρήση προηγμένων φίλτρων για τη κατακράτηση των σωματιδίων (PDF) τους καθιστά ακόμη πιο καθαρούς και φιλικούς προς το περιβάλλον.

Εικόνα

Και φυσικά όλα αυτά κάθε άλλο παρά θεωρία είναι. Η Mercedes εξέλιξε ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο πετρελαίου 2143 κυβικών το οποίο αποδίδει 204 ίππους παρακαλώ. Εκτός όμως από την απόδοσή του, οφείλουμε να σημειώσουμε πως στη περίπτωση της C class καταναλώνει 5.4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές CO 2 να περιορίζονται στα 136 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, πληρώντας παράλληλα τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Επίσης στο ίδιο μήκος κύματος κινείται η BMW όπου για παράδειγμα η δίλιτρη X3 βενζίνης αποδίδει 150 ίππους ενώ η δίλιτρη diesel 170 άλογα με σαφώς μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων. Η Audi ετοιμάζεται να παρουσιάσει τις αμέσως επόμενες ημέρες το ολοκαίνουριο Q5 με κινητήρα πετρελαίου 2000 κυβικών και απόδοσης 204 ίππων. Τα παραδείγματα είναι πραγματικά ατελείωτα ενώ οποιαδήποτε σύγκριση σε οποιοδήποτε επίπεδο ανάμεσα σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα, νικητές είναι τα δεύτερα, αν και εφόσον το πετρέλαιο είναι σωστό, καθαρό και μη νοθευμένο!

Και εκεί δυστυχώς είναι το μεγάλο θέμα που στη χώρα μας δεν μπορούμε να απολαύσουμε τα πλεονεκτήματα του πετρελαίου όσοι ζούμε και κατοικούμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η ανικανότητα ή η έλλειψη θέλησης για επενδύσεις στα διυλιστήρια, προκειμένου να παράγεται καθαρό πετρέλαιο, είναι ο λόγος για τον οποίο, δεν γίνεται απολύτως καμία κίνηση προς τη πλευρά της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης. Εμείς πάντως θα οδηγούμε και θα δοκιμάζουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα προκειμένου με κάθε ευκαιρία να επισημαίνουμε τα θετικά που έχει να μας προσφέρει. Φυσικά τα δικά σας σχόλια, οι δικές σας απορίες και παρατηρήσεις δεν είναι απλώς ευπρόσδεκτες στο Forum, αλλά είναι απαραίτητες προκειμένου οι απόψεις σας να γίνονται γνωστές και βεβαίως να συζητάμε πάνω σε αυτές.

ΠΗΓΗ: :arrow: epitrohon.gr
Άβαταρ μέλους
Gel73

Re: Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από Gel73 »

SHELL
Βιοντίζελ και στα αγωνιστικά


Εικόνα

Η Shell αποφάσισε πως τα βιοκαύσιμα και στη συγκεκριμένη περίπτωση το βιοντίζελ, είναι ένας τρόπος να μειωθεί το περιβαλλοντικό πρόβλημα που προκαλείται και από τις εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων. Μάλιστα προχώρησε και ένα βήμα παραπέρα, καθώς δημιούργησε το βιοντίζελ δεύτερης γενιάς, το οποίο μάλιστα θα χρησιμοποιηθεί, κατά ένα μεγάλο ποσοστό και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα θα προσθέσει καύσιμο τεχνολογίας BTL (Biomass to Liquids, μετατροπή βιομάζας σε υγρό καύσιμο) στο αγωνιστικό καύσιμο Shell V-Power Diesel που θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans, στη Γαλλία στις 14 Ιουνίου 2008.

Αυτή η τεχνολογία του Shell V-Power Diesel χρησιμοποιήθηκε από τους επιστήμονες της Shell για την παραγωγή της αγωνιστικής εκδοχής του για χρήση στην πίστα του Le Mans. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ένα βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans, ο οποίος αναμφίβολα αποτελεί ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών για νέες τεχνολογίες και καινοτομίες στα καύσιμα. Το Shell V-Power Diesel περιέχει επίσης συνθετικό καύσιμο τεχνολογίας GTL (Gas to Liquids, μετατροπή φυσικού αερίου σε υγρό καύσιμο) που εξασφαλίζει πολύ καθαρή και αποδοτική καύση.

Το BTL (Biomass to Liquids, μετατροπή βιομάζας σε υγρό καύσιμο) είναι ένα υψηλής απόδοσης συνθετικό καύσιμο ντίζελ το οποίο παρασκευάζεται από βιομάζα που παράγεται από μη βρώσιμα φυτικά υλικά, όπως δασικά κατάλοιπα και υπολείμματα κατεργασίας ξύλου, και υπόσχεται να μειώσει την εκπομπή CO2 έως και 90% σε σχέση με το συμβατικό πετρέλαιο ντίζελ. Μία μικρή ποσότητα από αυτό το νέο βιοκαύσιμο θα αναμιχθεί με το νέο αγωνιστικό καύσιμο Shell V-Power Diesel μαζί με το ήδη δοκιμασμένο καύσιμο GTL. Εμείς ελπίζουμε πραγματικά αφενός τα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς να μην έχουν τα πολλά και ιδιαιτέρως σημαντικά μειονεκτήματα της πρώτης γενιάς, αφετέρου οι εταιρίες να συνεχίσουν με τους ίδιους ρυθμούς την έρευνα και εξέλιξη των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, που θα μας δώσουν τη δυνατότητα για πιο οικολογικές, πιο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.

ΠΗΓΗ: :arrow: epitrohon.gr
Άβαταρ μέλους
Gel73

Re: Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από Gel73 »

ΥΔΡΟΓΟΝΟ
Όλοι για το περιβάλλον

Εικόνα

Το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοβιομηχανιών όπως και των πετρελαϊκών εταιριών, έχουν ήδη αρχίσει να ρίχνουν πολύ μεγάλο βάρος της ερευνάς τους, στην εξέλιξη φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και καυσίμων αντίστοιχα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία πιέζει συνεχώς προς αυτή τη κατεύθυνση, δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη, ως προς το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης. Προκειμένου λοιπόν να δείξει και έμπρακτα το ενδιαφέρον της για την ανάπτυξη των οικολογικών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, δημιούργησε ένα κονδύλι 940 εκατομμυρίων Ευρώ, για την έρευνα και εξέλιξη του υδρογόνου, ως καύσιμης ύλης. Το ποσό αυτό θα είναι ένα μέρος, από ένα γιγάντιο πρόγραμμα ανάπτυξης οικολογικών μορφών κίνησης που προωθεί η ΕΕ. Φυσικά αρωγός στο εγχείρημα αυτό θα είναι κατά 50% η ΕΕ και κατά 50% εταιρίες του κλάδου όπως η BMW από τον χώρο των αυτοκινήτων και η Shell από τον χώρο των καυσίμων.

ΕικόναΕικόναΕικόνα

Η κίνηση αυτή αποσκοπεί αφενός στην εξεύρεση των πόρων που απαιτούνται για την ανάπτυξη των φιλικών μορφών ενέργειας, όπως το υδρογόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση, αφετέρου στην αφύπνιση και στον «εξαναγκασμό» κατά κάποιον τρόπο του συνόλου των εταιριών, στην επένδυση ακόμη μεγαλύτερων κεφαλαίων στον τομέα αυτό.

ΠΗΓΗ: :arrow: epitrohon.gr
Άβαταρ μέλους
gsa1967
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 5245
Εγγραφή: Δευ 11 Ιούλ 2011, 12:03
Μοντέλο: octavia 5rs
Τοποθεσία: Νεα Σμυρνη

Re: Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από gsa1967 »

Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από TORRERO »

Πολύ χρήσιμο άρθρο!
Ευχαριστούμε! :thumbs up:
Service by Koret :autodriving:
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 23925
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: Καύσιμα. Τεχνολογία, χρήση, εξέλιξη.

Δημοσίευση από linkin's dad »

Δε πολυπιστευω ότι δεν υπήρξε διαφορά στην απόδοση.Μηπως ήθελε το μοτέρ κάποια χιλιόμετρα να κάνει adaptation?
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αυτοκίνητο Γενικά”