"Κρυώνετε" τα TSI?
Συντονιστές: tsiogeo, kor9, giannis amaliada, ABTAKIAS, Giannis93
- ABTAKIAS
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 18327
- Εγγραφή: Πέμ 17 Μάιος 2007, 13:28
- Μοντέλο: OCTAVIA RS I
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: MΠΡΑΧΑΜΙ-ΣΑΛΑΜΥΚΟΝΟΣ
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Το θέμα αυτό είναι καθαρά ζήτημα γνώσεων,ακουσμάτων και ψυχολογίας.
Εγώ στη γριά ,όπως και να την πήγαινα,όταν ξεκίναγα πάντα περίμενα μισό λεπτό να δουλέψει ρελαντί ,όταν δε σταματαγα είχα ρυθμίσει turbo timer στα 40" .
Κλείδωμα ,αυτό δούλευε και με λήξη χρόνου έσβηνε.
4 τουρμπίνες και πολλαπλές κατέβασα και ήταν άριστες :cool:
Για τους τουρμπατους ένα timer το θεωρώ απαραίτητο και χρησημο.
Εγώ στη γριά ,όπως και να την πήγαινα,όταν ξεκίναγα πάντα περίμενα μισό λεπτό να δουλέψει ρελαντί ,όταν δε σταματαγα είχα ρυθμίσει turbo timer στα 40" .
Κλείδωμα ,αυτό δούλευε και με λήξη χρόνου έσβηνε.
4 τουρμπίνες και πολλαπλές κατέβασα και ήταν άριστες :cool:
Για τους τουρμπατους ένα timer το θεωρώ απαραίτητο και χρησημο.
- aliengoa
- Member
- Δημοσιεύσεις: 267
- Εγγραφή: Σάβ 24 Σεπ 2016, 22:26
- Μοντέλο: Fabia ΙΙ 1.2 TSI
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ροδος
- Επικοινωνία:
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Έτσι ακριβώς. Και στο δικό μου corolla η τουμπίνα δεν έπαθε τίποτα στα 5 χρόνια παρά το rebuild του κινητήρα.ABTAKIAS έγραψε:Το θέμα αυτό είναι καθαρά ζήτημα γνώσεων,ακουσμάτων και ψυχολογίας.
Εγώ στη γριά ,όπως και να την πήγαινα,όταν ξεκίναγα πάντα περίμενα μισό λεπτό να δουλέψει ρελαντί ,όταν δε σταματαγα είχα ρυθμίσει turbo timer στα 40" .
Κλείδωμα ,αυτό δούλευε και με λήξη χρόνου έσβηνε.
4 τουρμπίνες και πολλαπλές κατέβασα και ήταν άριστες :cool:
Για τους τουρμπατους ένα timer το θεωρώ απαραίτητο και χρησημο.
Το λάδι στην τουρμπίνα δεν αναφέρεται μόνο στην ψύξη. Αναφέρεται και στην λίπανση του άξονα. Το σβήσιμο του κινητήρα ενώ είναι αρκετά ζεστός περιορίζει την ροή του λαδιού, μια και πρακτικά κλείνει η αντλία και έτσι μένει το καυτό λάδι στην τουρμπίνα με επιπτώσεις που δεν θυμάμαι για να τις γράψω τώρα εδώ. Θα επανέλθω όμως.
Τώρα για την ψύξη που λες με ένα διαγνωστικό το καταλαβαίνεις και εσύ, αλλο να σβήνεις τον κινητήρα με EGT 800 βαθμούς και άλλο με 400. Ειδικά για τις πολλαπλές που πλέον παίζουμε και με φτωχά μίγματα παίζει πλέον ρόλο (δείτε τι πάθαιναν τα peugeot 1.6T με τις πολλαπλές και το φτωχό μίγμα). Δεν είναι δηλαδή μόνο το λάδι. Παίζουν ρόλο και άλλα πράγματα.
Και είναι φυσιολογικό αν εσύ είσαι χαλαρός με μικρές ταχύτητες και χωρίς να πιέζεις το μοτέρ να μην έχει υψηλές θερμοκρασίες και να το σβήνεις άμεσα.
Για το αντιοικολογικό σκέψου πόσο χρόνο είσαι στα φανάρια συνολικά κάθε μέρα με ανοικτό τον κινητήρα και περιμένεις. Σίγουρα πολύ περισσότερο απο τα 40" που θα αφήσεις μια φορά το αμάξι στο ρελαντί "για να κρυώσει" :)
Πολύ χονδρικά και χωρίς πολλές λεπτομέρειες:
"A turbo timer is a device designed to keep an automotive engine running for a pre-specified period in order to automatically execute the cool-down period required to prevent premature turbo wear and failure. After a period of driving when a turbocharger has been working hard, it is important to let the engine run at idle speed for a period, allowing the compressor assembly to cool from the lower gas temperatures in both the exhaust and intake tracts. At the same time the lubricating oil from the engine is able to circulate properly so the turbine won't burn the lubricating oil that would otherwise be trapped within the charger with the turbine rotating at high speed. With regard to modern automotive turbochargers, the need for a turbo timer can be eliminated by simply ensuring the car does not produce any 'boost' (during driving) for several minutes prior to the ignition being shut off. Most turbo timers are based on digital electronics."
Αν δεν σκάει, δεν πάει...
- tsiogeo
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 7589
- Εγγραφή: Σάβ 22 Αύγ 2015, 16:14
- Μοντέλο: OCTAVIA5 VRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Βρε παιδια οταν σταματας στο ρελαντι λογω θερμοκρασιας οπως σωστα λεει ο Λουκας πιο πανω ανοιγουν ολα τα κυκλωματα ψυξης του κινητηρα. Του λαδιου των νερων κτλ. Γι αυτο εχει δικιο και ο abtακιας . Και χαλαρα να ερθεις πριν σβησεις καποια δευτερολεπτα να λειτουργησουν αυτα τα συστηματα καλο ειναι πιστευω. Να αλλαξουν τα νερα , λαδια κτλ. Εαν σβησεις κατευθειαν η θερμοκρασια υπαρχει , δεν ανεβαινει λογω ροης αερα εν κινησει. Αν σβησεις κατευθειαν χωρις να δουλεψουν τα συστηματα ανεβαινουν τρελες θερμοκρασιες. Αυτο τουλαχιστον εχω παρατηρησει στο δικο μου. Αν το αφησω καποια δευτερολεπτα κρυωνει σε πιο συντομο χρονικο διαστημα.
POWER BY....RK GARAGE....
- ABTAKIAS
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 18327
- Εγγραφή: Πέμ 17 Μάιος 2007, 13:28
- Μοντέλο: OCTAVIA RS I
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: MΠΡΑΧΑΜΙ-ΣΑΛΑΜΥΚΟΝΟΣ
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Δηλαδή μας λές ότι όλοι οι φτιαγμένοι οδηγούμε χαλαρά.
Δεν χτυπάμε 2μπαρα για να ξεταβλώσουμε ( μην πω κάτι άλλο ) :laugh: :laugh:
Εσένα σε κόβω για Κ4 το πολύ σε κανά τρίμηνο :cool:
Δεν χτυπάμε 2μπαρα για να ξεταβλώσουμε ( μην πω κάτι άλλο ) :laugh: :laugh:
Εσένα σε κόβω για Κ4 το πολύ σε κανά τρίμηνο :cool:
- aliengoa
- Member
- Δημοσιεύσεις: 267
- Εγγραφή: Σάβ 24 Σεπ 2016, 22:26
- Μοντέλο: Fabia ΙΙ 1.2 TSI
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ροδος
- Επικοινωνία:
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
:laugh: :laugh: :happy1:ABTAKIAS έγραψε:Δηλαδή μας λές ότι όλοι οι φτιαγμένοι οδηγούμε χαλαρά.
Δεν χτυπάμε 2μπαρα για να ξεταβλώσουμε ( μην πω κάτι άλλο ) :laugh: :laugh:
Εσένα σε κόβω για Κ4 το πολύ σε κανά τρίμηνο :cool:
Αν δεν σκάει, δεν πάει...
- kostas10001
- Member
- Δημοσιεύσεις: 147
- Εγγραφή: Τετ 23 Μαρ 2016, 21:56
- Μοντέλο: octavia
- Κωδικός Μέλους: Όχι
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Ας καεί η τουρμπίνα, ευκαιρία για πιο μεγάλη....
- linkin's dad
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 23926
- Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
- Μοντέλο: Octavia 5vRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ριο,Πατρα
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Τι διαφορετικο εχω γραψει εγω απο την τελευταια προταση του αγγλικου κειμενου που παραθετει ο aliengoa? :stupid: :dizzy:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
- aliengoa
- Member
- Δημοσιεύσεις: 267
- Εγγραφή: Σάβ 24 Σεπ 2016, 22:26
- Μοντέλο: Fabia ΙΙ 1.2 TSI
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ροδος
- Επικοινωνία:
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Δεν έγραψες κάτι διαφορετικό! Καλά τα είπες.linkin's dad έγραψε:Τι διαφορετικο εχω γραψει εγω απο την τελευταια προταση του αγγλικου κειμενου που παραθετει ο aliengoa? :stupid: :dizzy:
Δεν μας είπες όμως τι κάνεις σε περίπτωση που είναι ανεβάσμενες οι θερμοκρασίες και δεν πρόλαβες να το "δροσίσεις". Κάνεις το τετράγωνο τρεις φορές ή το αφήνεις για 40 δευτερόλεπτα στο ρελαντί; :smile:
Αν δεν σκάει, δεν πάει...
- ABTAKIAS
- SkodaFans Moderator
- Δημοσιεύσεις: 18327
- Εγγραφή: Πέμ 17 Μάιος 2007, 13:28
- Μοντέλο: OCTAVIA RS I
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: MΠΡΑΧΑΜΙ-ΣΑΛΑΜΥΚΟΝΟΣ
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Ο δάσκαλος πατάει περιφερειακό Ρίου που έχει χαμηλά βαρομετρικά :cheers:
- linkin's dad
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 23926
- Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
- Μοντέλο: Octavia 5vRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ριο,Πατρα
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Κανω μια βολτουλα χωρις να τουρμπιζω στη γειτονια.Ευτυχως μενω σε αραιοκατοικημενη περιοχη χωρις σταματα ξεκινα.Δροσιζεται καλα.155.000 χλμ,απ'τα οποια τα 135.000 με προγραμμα [1.7 over δεν ειναι και λιγο].Δεν εχω μεχρι τωρα θεμα με την τουρμπινα.Δε το αφηνω ποτε στο ρελαντι. :smile:aliengoa έγραψε:Δεν έγραψες κάτι διαφορετικό! Καλά τα είπες.linkin's dad έγραψε:Τι διαφορετικο εχω γραψει εγω απο την τελευταια προταση του αγγλικου κειμενου που παραθετει ο aliengoa? :stupid: :dizzy:
Δεν μας είπες όμως τι κάνεις σε περίπτωση που είναι ανεβάσμενες οι θερμοκρασίες και δεν πρόλαβες να το "δροσίσεις". Κάνεις το τετράγωνο τρεις φορές ή το αφήνεις για 40 δευτερόλεπτα στο ρελαντί; :smile:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
- linkin's dad
- SkodaFan For Life!
- Δημοσιεύσεις: 23926
- Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
- Μοντέλο: Octavia 5vRS
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ριο,Πατρα
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Μονος και ερημος παταω Βασιλη.Εχω καταντησει γραφικος.Κανουν ολοι συντηρηση..... :laugh:ABTAKIAS έγραψε:Ο δάσκαλος πατάει περιφερειακό Ρίου που έχει χαμηλά βαρομετρικά :cheers:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
- windmill82
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 10349
- Εγγραφή: Τετ 29 Ιουν 2011, 22:35
- Μοντέλο: octavia5 1.2tsi
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: thessaloniki
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Εγω παλι πιστευω οτι αυτο που ΔΕΝ πρεπει να κανει ο χρηστης τουρμπίσιου , ειναι να το σβηνει αμεσως μετα απο πάτημα , κοφτες και γενικα ζωηρή οδηγηση.
Οδηγωντας χαλαρα τα τελευταια χιλιομετρα πριν φτασουμε σπίτι βοηθαει γιατι οπως σημειωσε κι ο Δάσκαλος , εκτος απο την χαμηλη θερμική εκλυση του κινητηρα λογω χαμηλων στροφων, εχουμε και τον δροσερό αέρα που δροσιζει τα μέταλλα.
Βεβαια και το ρελαντι για εμενα δεν ειναι κακό και θα εξηγησω γιατι. Στο ρελαντι ο κινητήρας εκλύει ελαχιστη θερμότητα , η οποία ειναι πολυ ευκολα αντιμετωπίσιμη απο τα διαφορα συστηματα ψυξης , επίσης σε ρελαντι εχουμε στην τουρμπίνα την ελάχιστη ροή των (καυτών) καυσαερίων , επομένως το λάδι που την ψύχει εχει πολυ ευκολη δουλεια στο να απορροφησει την θερμοκρασια αυτή. Τωρα , να σας πω την αλήθεια , εγω κανω και τα δυο, ιδιως οταν ερχομαι απο κανα ταξιδι ή κανα πατημα.
Ισως να ειναι υπερβολη , αλλα σιγουρα κακό δεν ειναι , ειδικα σε αυτα τα 12αρια , που οσο χαλαρα και να τα πας , η τουρμπίνα φυσαει συνεχως απο τις 1800 και πανω.
Οδηγωντας χαλαρα τα τελευταια χιλιομετρα πριν φτασουμε σπίτι βοηθαει γιατι οπως σημειωσε κι ο Δάσκαλος , εκτος απο την χαμηλη θερμική εκλυση του κινητηρα λογω χαμηλων στροφων, εχουμε και τον δροσερό αέρα που δροσιζει τα μέταλλα.
Βεβαια και το ρελαντι για εμενα δεν ειναι κακό και θα εξηγησω γιατι. Στο ρελαντι ο κινητήρας εκλύει ελαχιστη θερμότητα , η οποία ειναι πολυ ευκολα αντιμετωπίσιμη απο τα διαφορα συστηματα ψυξης , επίσης σε ρελαντι εχουμε στην τουρμπίνα την ελάχιστη ροή των (καυτών) καυσαερίων , επομένως το λάδι που την ψύχει εχει πολυ ευκολη δουλεια στο να απορροφησει την θερμοκρασια αυτή. Τωρα , να σας πω την αλήθεια , εγω κανω και τα δυο, ιδιως οταν ερχομαι απο κανα ταξιδι ή κανα πατημα.
Ισως να ειναι υπερβολη , αλλα σιγουρα κακό δεν ειναι , ειδικα σε αυτα τα 12αρια , που οσο χαλαρα και να τα πας , η τουρμπίνα φυσαει συνεχως απο τις 1800 και πανω.
- RoadRunner
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 21795
- Εγγραφή: Τρί 13 Νοέμ 2007, 10:31
- Μοντέλο: Fabia Mk1
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Να σας πω ενα μυστικο? Εγω που ειμαι παγωτατζης και δεν ξερω θα σας πω οτι ο αερας που δροσιζει τα μεταλα,το μονο που δροσιζει ειναι το ψυγειο του νερου ωστε να απορροφαει την θερμοκρασια του νερου το οποιο απορροφαει την θερμοκρασια του λαδιου το οποιο απορροφαει την θερμοκρασια των μεταλλων. Αρα το μονο που δροσιζει την τουρμπινα ειναι το λαδι και σε καποιες περιπτωσεςι το νερο οταν αυτες ειναι και υδροψυκτες. Με μια χαλαρη οδηγηση επυτυγχανουμε την χαμηλότερη δυνατη θερμοκρασια του λαδιου,το οποιο συνηθος σε εφαρμογες με ψυγειο λαδιου ειναι +20% απο την θερμοκρασια του νερου, λογο του οτι ο χωρος καυσης δεν εχει και πολυ δουλεια να κανει ωστε να ανεβαζει την θερμοκρασια της κυλινδροκεφαλης,των εμβολων και κατα συνεπεια και του λαδιου. Οι κυλινδροι δροσίζωνται απο το νερο η αντιψυκτικο η παραφλου,οπως θελετε πεστε το.
Αφηστε τους αεριδες και φροντιστε τα λαδια σας να ειναι οσο το λιγοτερο καταπονημενα πριν το σβησετε :love1:
Αφηστε τους αεριδες και φροντιστε τα λαδια σας να ειναι οσο το λιγοτερο καταπονημενα πριν το σβησετε :love1:
- aliengoa
- Member
- Δημοσιεύσεις: 267
- Εγγραφή: Σάβ 24 Σεπ 2016, 22:26
- Μοντέλο: Fabia ΙΙ 1.2 TSI
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Ροδος
- Επικοινωνία:
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Έχεις δίκιο Αρσένη. Αυτό με τα κυβικά το ξέχασα. Φυσικά και παίζει ρόλο η λειτουργία της τουρμπίνας. Επίσης, παίζει ρόλο και η θερμοκρασία εισαγωγής για να δουλεύουν σωστά όλα τα συστήματα ψύξης. Επειδή είναι όπως είπατε και ηλεκτρονικά. Διορθώστε με αν κάνω λάθος αλλά ειδικά η EGT και η θερμοκρασία εισαγωγής και ψυκτικού κρίνουν και την πίεση υπερπλήρωσης (που είναι μεταβλητή πλέον) και καθορίζουν προπορεία κλπ που έχουν επιπτώσεις στην απόδοση.
Πχ πολλοί λένε πως το Polo GTI λόγω "μικρού" IC μετά απο δυο πατήματα έπεφτε κατακόρυφα η απόδοση του και έπρεπε να το κρυώσουν.
Στο θέμα μας τώρα με τόσες παραμέτρους και τόσα ηλεκτρονικά οι δικές μας μέθοδοι είναι αξιόπιστοι; Όπως είπε και ο Αρσένης η τουρμπίνα μας "φυσάει" σαν τρελή συνέχεια άρα "κρυώνει"; Εγώ σημασία έδινα τώρα μόνο στην θερμοκρασία λαδιού ακόμα και στο ζέσταμα (όχι πίεση και απότομα ξεσπάσματα αν δεν ξεπεράσει τους 65 βαθμούς το λάδι).
Έγραψε ο RR και δεν είναι και τουρμπάτος :happy1: :thumbs up:
Πχ πολλοί λένε πως το Polo GTI λόγω "μικρού" IC μετά απο δυο πατήματα έπεφτε κατακόρυφα η απόδοση του και έπρεπε να το κρυώσουν.
Στο θέμα μας τώρα με τόσες παραμέτρους και τόσα ηλεκτρονικά οι δικές μας μέθοδοι είναι αξιόπιστοι; Όπως είπε και ο Αρσένης η τουρμπίνα μας "φυσάει" σαν τρελή συνέχεια άρα "κρυώνει"; Εγώ σημασία έδινα τώρα μόνο στην θερμοκρασία λαδιού ακόμα και στο ζέσταμα (όχι πίεση και απότομα ξεσπάσματα αν δεν ξεπεράσει τους 65 βαθμούς το λάδι).
Έγραψε ο RR και δεν είναι και τουρμπάτος :happy1: :thumbs up:
Αν δεν σκάει, δεν πάει...
- RoadRunner
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 21795
- Εγγραφή: Τρί 13 Νοέμ 2007, 10:31
- Μοντέλο: Fabia Mk1
- Κωδικός Μέλους: Ναι
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Re: "Κρυώνετε" τα TSI?
Την δουλεια μου δεν ξερω? :laugh: :wink:aliengoa έγραψε:
Έγραψε ο RR και δεν είναι και τουρμπάτος :happy1: :thumbs up: