Πολυεστερικη κατασκευη για φιλτρο καμπινας.

Κουβέντα για όλα τα αυτοκίνητα του εμπορίου

Συντονιστές: tsiogeo, kor9, giannis amaliada, ABTAKIAS, Giannis93

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1250
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Πολυεστερικη κατασκευη για φιλτρο καμπινας.

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

Κυριοι συναδελφοι,οι παλιοι θα ξερουν πως το Felicia 1300 δυστυχως ΔΕΝ εχει φιλτρο καμπινας,το μονο που εχει ειναι ενας σπογγος απο ενεργο ανθρακα.

Παραδειγμα:
https://www.briskoda.net/forums/uploads ... b71451.jpg

Απο πανω απο την γρυλια του καπο εχει ενα ανοιγμα (μικροτερο σε διασταση) το οποιο τροφοδοτει με φρεσκο αερα την καμπινα

Εικόνα


Εικόνα

με αποτελεσμα μετα απο λιγες εβδομαδες να εχω αυτο:

Εικόνα


Εικόνα

Ειναι σε 2 διαφορετικες ημερες-εποχες, επανω στο σφουγγαρι βρισκω τριχες απο τα σκυλια-γατες που τα ''ζωα'' πετανε απο τα μπαλκονια κατω,φυλλα,μυγες,γυρη,μελισσες,κομματακια κλαρακια και κλπ.

Οσα και αν κρατησει αυτος ο σπογγος κατι θα περαει απο μεσα και ιδιως εαν μετα πεσει βροση ή παει για πλυσιμο το αμαξι.
Κοιταξτε απο μεσα τι γινεται:

Εικόνα


Εικόνα

Ολα αυτα πηγαινουν μεσω των αεραγωγων στην καμπινα μεσα και τα εισπνεουμε ολοι οικογενειακως.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ την Τετ 24 Μάιος 2023, 10:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1250
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Re: Πολυεστερκη κατασκευη για φιλτρο καμπινας.

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

Το 1600 οχι μονο εχει αυτον τον σπογγο απο πανω αλλα απο κατω εχει κανονικα φιλτρο καμπινας !

https://www.briskoda.net/forums/uploads ... 674e11.jpg

https://www.briskoda.net/forums/uploads ... fde5a6.jpg

Εδω σε αλλη φωτογρφια.

https://www.briskoda.net/forums/uploads ... ba392f.png

Πλην ομως εχω εχω A/C στο πλαϊ και το καλυμμα και να βγει δεν εχει χωρο απο μεσα για να μπει τετοιο φιλτρο συρταρωτα.
Εψαξα μπας και κανω καμια πατεντα απο το πλαϊ αλλα δυστυχως εδω δεν ειναι Αμερικη και κανεις τεχνικος δεν θελει να ασχοληθει με αυτο.

Σκεφτηκα λοιπον το εξης:
Να παω σε καποιον που κανει πολυεστερικες κατασκευες και να του ζητησω να μου κανει ορθογωνιο παραλληλογραμο το επανω μερος.

Εικόνα

Η ανωτερω φωτογραφια ειναι απο αλλο αμαξι, οχι το δικο μου.

Εικόνα

Βγαινει η οβαλ τσιμουχα απο πανω και απο κατω ειναι το πλαστικο περιβλημα ας το πουμε.
Εαν μπορει να κανει την κατασκευη ωστε να χωραει (να βαζω απο πανω ή καπως πιο μεσα) το φιλτρο που δινει η Skoda για το 1600-1900 δηλαδη αυτο:

Εικόνα

Απο πανω μπορω να βαλω ψιλη σιτα να κραταει ολα τα σκουπιδακια (ισως μετα και τον σπογγο) και ο αερας να περναει φιλτραρισμενος μεσα στην καμπια,εσεις τι λετε γινετε;
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1250
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Re: Πολυεστερκη κατασκευη για φιλτρο καμπινας.

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

Ενα παραδειγμα του πως ειναι μεσα η μηχανη του Felicia 1300 με A/C, βλεπετε πως χωρος δεν υπαρχει για να γινει συρταρωτη πατεντα.

Εικόνα

Καποιος αλλος στο εξωτερικο σε Favorit χωρις A/C ομως εκανε μεσω 3D εκτυπωτη κατι αντιστοιχο:

Εικόνα

Απο μια γρηγορη αναζητηση ειδα μερικες εταιριες εδω Ελλαδα

https://3dform.gr/3d-printing/

https://thes3d.gr/3d-printing/

https://metalproforming.gr/el/products/ ... %83%CE%B7/

Το θεμα ειναι πως πρεπει να τους παω τις απακριβεις διαστασεις εγω και μετα να κολλησω εγω το ορθογωνιο παραλληλογραμμο που θα μου φτιαξουν.

Φιλτρο καμπινας δινει η Skoda το Fitron Κ 1048 σε σπογγο

https://cdn.autodoc.de/thumb?id=1388369 ... f=94077839

https://a.d-cd.net/c0f84c1s-960.jpg

και σε φιλτρο γυρης

https://cdn.autodoc.de/thumb?id=1388363 ... f=94077839

και πιστευω πως μπορω να τα συνδιασω και τα δυο μαζι.

ΥΓ: για να μην κανω ενα τεραστιο κειμενο με πολλες φωτογραφιες που θα ''τραβηξουν μακρυ'' το καθε κειμενο το χωρισα στα τρια για να μπορεσετε να καταλαβατε το ολο θεμα.

:thumbs up:
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Άβαταρ μέλους
kor9
SkodaFans Moderator
Δημοσιεύσεις: 4712
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2017, 12:50
Μοντέλο: octavia vrs 2006
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: καλλιθεα

Re: Πολυεστερκη κατασκευη για φιλτρο καμπινας.

Δημοσίευση από kor9 »

Ωραία πατέντα φαίνεται και σίγουρα θα κάνει δουλειά συγκριτικά με αυτό που έχει τώρα ..
Εικόνα
~RK GARAGE~
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1250
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Re: Πολυεστερκη κατασκευη για φιλτρο καμπινας.

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

Εκτος αυτου θα ηθελα να κανω και καποια αλλη μετατροπη στο ανοιγμα που φερνει τον αερα μεσα.

Εικόνα

Εκ κατασκευης ειναι μικροτερο απο την ''υποδοχη'' ας το πουμε που μπαινει ο σπογγος, ετσι χοντρικα το ανοιγμα στο καπο (στο χειλος) ειναι 34x7 ενω ο σπογγος ειναι 36x10 και η οβαλ ''πλαστικη θηκη'' που μπαινει μεσα ειναι 38x13 ποντους.

Αυτο σημαινει πως απο το εργοστασιο μπαινει μεσα λιγοτερος αερας απο οτι μπορει να μπει συν οτι το χειλος δεν εφαπτεται 100% πανω στον σπογγο (το εχω ελεγξει) με αποτελεσμα αερας ζεστος και με μυρωδιες απο το μηχανοστασιο να περναει μεσα απο το κενο,να πηγαινει στον σπογγο αρα και μεσα στην καμπινα.

Μετα την πολυεστερικη κατασκευη σκεφτομαι να μεγαλωσω και αυτο λιγο ωστε αφ'ενος να φερνει πιο πολυ αερα απο το περιβαλλον μεσα αφ'ετερου να ειναι πιο βαθυ ωστε να μην περναει ''βρωμικος'' αερας μεσα οπως τωρα.
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1250
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Re: Πολυεστερικη κατασκευη για φιλτρο καμπινας.

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

Κυριοι Σκονταιοι,σκεφτηκα περισσοτερο για το πως θα κανω μετατροπη το υπαρχων συστημα φιλτρου αερα καμπινας γιατι κακα τα ψεμματα τα χρονια περνανε δεν ειμαι νεος και ψιλοαδιαφορος για θεματα υγειας οπως παλια και οι αλλεργιες χειροτερευουν στο περιβαλλον που ζουμε.

Αυτο ειναι το υπαρχον (εργοστασιακο) συστημα που εχω, απο την γριλια του καπω πρναει αερας μεσα και απο κατω εχω εναν σπογγο απο ενεργο ανθρακα ενω απο κατω προσθεσα μια στρωση φιλτρου απορροφητηρα για να κραταει επρισσοτερα σωματιδια συν να κλεινει καλυτερα τα κενα στα πλαγια.

Εικόνα

Το μεταλλικο χειλος του καπω ΔΕΝ σφραγιζει καλα,ειναι μικροτερο σε διασταση απο τον σπογγο και δεν τον ακουμπαει αρα μενει σχεδον 2 ποντους κενο με αποτελεσμα μυρωδιες απο την μηχανη να περνανε μεσω του σπογγου μεσα στην καμπινα.
Υπενθυμιζω πως νερα βροχης αλλα και απο το πλυστικο αυτοκινητου πεφτουν σε καποιο βαθμο επανω στον σπογγο ο οποιος ομως μεσω του κενου στεγνωνει καποια στιγμη και απο την ζεστη της μηχανης.

Ενδιαμεση λυση:

Εικόνα

Εβαλα ενα κομματι σιτα ινοξ να κραταει φυλλα-εντομα αλλα ολα τα ανωτερω εξακολουθουν να ισχυουν.

1η λυση:

Εικόνα

Παω σε 3D εκτυπωτη,μου φτιαχνουν ενα ''καπελο" δηλαδη απο πανω ορθογωνιο παραλληλογραμμο για να χωρεσει φιλτρο γυρης Filtron για Skoda Felicia 1600 και απο κατω οβαλ για να στηριχθει στο υπαρχον πλαστικο πλαισιο.
Ναι μεν ο αερας θα φιλτραρεται πιο καλα απο τον σπογγο αλλα εξακολουθει το θεμα του να χτυπανε οι μυρωδιες απο την μηχανη το φιλτρο γυρης.

2η λυση:

Εικόνα

Παλι μεσω 3D εκτυπωτη φτιαχνω ενα πλαστικο πλαισιο,το κολλαω επανω και καθως αυτο κατεβαινει ''κλεινει'' εντελως την κατω κατασκευη,την σφραγιζει οπως λεμε αρα:
η καμπινα θα παιρνει μονο αερα απο το περιβαλλον αλλα τιθεται το θεμα στεγνωματος μιας και ο αερας της μηχανης δεν θα το πιανει και πρεπει να περιμενω με ''φυσικο τροπο'' πχ ηλιος να στεγνωσει το φιλτρο γυρης.

3η λυση:

Εικόνα

Παλι μεσω 3D εκτυπωτη φτιαχνω ενα πλαστικο πλαισιο,το κολλαω επανω και καθως αυτο κατεβαινει φτανει ισα-ισα θα εφαπτεται σχεδον στην κατω κατασκευη αρα:
η καμπινα θα παιρνει αρκετο αερα απο το περιβαλλον ομως και ελαχιστοτατο απο την μηχανη ενω το φιλτρο γυρης Filtron θα στεγνωνει λιγο με φυσικο τροπο αλλα και ελαχιστα απο τον ζεστο αερα της μηχανης.

4η λυση:

Εικόνα

Μεσω 3D εκτυπωτη φτιαχνω ενα πλαστικο πλαισιο,το κολλαω επανω και καθως αυτο κατεβαινει το φερνω ισα-ισα με την επιφανεια της κατω κατασκευης αρα:
η καμπινα θα παιρνει μεν αρκετο αερα απο το περιβαλλον,η σιτα θα κραταει τα φυλλα-εντομα αλλα θα μενει ελαχιστοτατο κενο οπου η ζεστη του μηχανοστασιου θα στεγνωνει το λεπτο φιλτρο που θα ειναι απο φιλτρο απορροφητηρα.

5η λυση:

Εικόνα

Μεσω 3D εκτυπωτη φτιαχνω ενα πλαστικο πλαισιο,το κολλαω επανω και καθως αυτο κατεβαινει ''κλεινει'' εντελως την κατω κατασκευη,την σφραγιζει οπως λεμε η οποια θα αποτελειται μονο απο φιλτρο απορροφητηρα αρα:
η καμπινα θα παιρνει μονο αερα απο το περιβαλλον και το φιλτρο καμπινας θα στεγνωνει γρηγοροτερα με φυσικο τροπο πχ ηλιος μιας και θα ειναι πιο λεπτο.

Θα ηθελα πολυ να ακουσω τις αποψεις σας.

:thumbs up:
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αυτοκίνητο Γενικά”