sile έγραψε:Παιδες καλησπερα,θελω την γνωμη σας για το super fuel max τα μαγνητακια που λενε οτι κανουν εξοικονομηση καυσιμου εως 30% κ.λ.π.
Κατ΄αρχην κανει δουλεια?Κανει ζημια στον κινητηρα?Ειναι καλο να το βαλει καποιος?
Υπαρχουν διαφορα ανταλλακτικα , που με τον Α ή Β τροπο υποσχονται οικονομια , 20% ... 30% ... 40% κλπ , ωστοσο ισχυουν τα παρακατω :
Η ισχυς που δινει μια μηχανη ειναι :
Ρ = η x Μβ x Θu
oπου : Ρ η ισχυς , η ο βαθμος αποδοσης , Μβ η ποσοτητα καυσιμου που θα χρειαστουμε και Θu η θερμογονος δυναμη του καυσιμου .
Απο τη στιγμη που το Θu ειναι δεδομενο και δεν αλλαζει (καυσιμο πρατηριου) , για να πετυχουμε καλυτερη οικονομια πρεπει
1) να βγαλουμε περισσοτερη ενεργεια (ισχυ) με την ιδια χρησιμοποιουμενη ποσοτητα καυσιμου ή
2) να εχουμε την ιδια ισχυ και να καψουμε λιγοτερο καυσιμο ή
3) να μειωσουμε την ισχυ , αλλα μειωνοντας αναλογικα περισσοτερο το ποσο καυσιμο θα χρειαστουμε .
Σε καθε μια απο τις παραπανω περιπωσεις , αυτο που καταφερνουμε ειναι να εχουμε
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ , η . Ο βαθμος αποδοσης , ειναι το μονο πραγμα που μπορουμε να ανεβασουμε και το μονο πραγμα που βελτιωνει ουσιαστικα την οικονομια , αφου το να βγαλουμε πχ 10% λιγοτερη ισχυ και να καψουμε 10% λιγοτερο καυσιμο , δεν εχει νοημα . Οι απωλειες πρεπει να υπερνικηθουν ουτως ή αλλως ...
Για να πετυχουμε με τους μαγνητες καλυτερο βαθμο αποδοσης (απο τη στιγμη που ειναι αδυνατον να επηρρεασουν την θερμογονο δυναμη του - δεν προσθετουν ενεργεια στο υγρο καυσιμο... ) σημαινει οτι οταν το καυσιμο περασει απο μεσα τους εχει βελτιωμενες ιδιοτητες , πχ ειναι πιο αντικροτικο . Τοτε θα μπορει να αυξηθει το αβανς ( = ανεβασουμε τον βαθμο αποδοσης = ιδια καταναλωση περισσοτερη ισχυς = οικονομια ) και ετσι να κερδισουμε "τσαμπα" ενεργεια . Αυτο θα γινει ειτε απο τροποποιηση στο λογισμικο του εγκεφαλου , ειτε απο το εργοστασιακο λογισμικο . Πχ το 1.6FSI κανει πολυ διορθωση αβανς ακομα και με το ΟΕΜ προγραμμα , ειδικα με 95αρα .
Για να γινει ομως 30% οικονομικοτερο , συμφωνα με οσα υποσχεται , σημαινει οτι ειτε μειωνεται η καταναλωση καυσιμου κατα 30% και συνεχιζει να εχει την ιδια ισχυ (πραγμα αδυνατο , αφου δεν επεμβαινει στο λογισμικο για να "κοψει" τον παλμο των μπεκ) , ειτε οτι βγαζει περιπου 30% περισσοτερη ενεργεια (ισχυ) με την ιδια ποσοτητα - ποιοτητα καυσιμου . Αρα ο οδηγος θα χρειαστει και 30% λιγοτερο καυσιμο , για να εχει το Α ποσο ενεργειας , που θ χρειαστει για ν παει απο το Α σημειο στο Β . Οποτε το 30% ειναι , εκ πρωτης αποψης , σεναριο επιστημονικης φαντασιας .
Για να δουμε αν οντως γινεται να βλτιωσει την οικονομια εστω και 3 ή 5 % , πρεπει να μελετησουμε το αν οντως αυτοι οι μαγνητες αυξανουν τον βαθμο αποδοσης . Το καλυτερο τεστ ειναι σε αυτοκινητο που εχει διαφορα με καλη ποιοτητα καυσιμου ( πχ Octavia 1.6FSI ) . Aν στις διαφορες συνθηκες λειτουργιας (part throttle και full throttle ) ο κιντηρας εχει καλυτερη αποδοση και συμπεριφοα , που διαπιστωνεται απο τα block 3 και 20 , τοτε οντως βελτιωνει την οικονομια . Αν η συμπεριφορα ειναι η ιδια , τοτε δεν κανει απολυτως τιποτα και μπορει μονο "ψυχολογικα" να βελτιωθει η οικονομια .
Ειδικα στο εξωτερικο , ειναι πολυ διαδεδομενα τα προγραμματα για την βελτιωση της οικονομιας ( ECO tuning ) . Εκει ο βαθμος αποδοσης ανεβαινει με τον τροπο ρυθμισης και οντως εχει αποτελεσμα , γιατι αν πχ εχεις στο 0.78bar απολυτης πιεσης 14,3:1 , αντι για 12.8:1 , οντως εχεις 10% οικονομια , αφου ψεκαζεις 10.5% λιγοτερο και η ενεργεια που περνεις ειναι παραπλησια .
Παντως , τη μεγαλυτερη σημασια στην οικονομια εχει α) να μην σπαταλαει ενεργεια ο οδηγος ( οχι ασκοπες επιταγχυνσεις και μετεπειτα φρεναρισματα , οχι πολυ υψηλες ταχυτητες , κινηση οσο το δυνατον με την μεγαλυτερη δυνατη σχεση μεταδοσης και χαμηλες σαλ , κλπ ) και β) να ειναι οι απωλειες οι ελαχιστες δυνατες ( λιγο πιο φουσκωμενα απο το κανονικο τα λαστιχα , να μην κουβαλαμε συνεχεια περιττο βαρος , να μην εχουμε συνεχεια τον κλιματισμο ανοιχτο , κλπ ) .