"Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Κουβέντα για όλα τα αυτοκίνητα του εμπορίου

Συντονιστές: tsiogeo, kor9, giannis amaliada, ABTAKIAS, Giannis93

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
RoadRunner
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 21795
Εγγραφή: Τρί 13 Νοέμ 2007, 10:31
Μοντέλο: Fabia Mk1
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

"Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Δημοσίευση από RoadRunner »

Εικόνα

Έτσι λένε έναν απ' τους ψαγμένους τρόπους για να φρενάρεις. Και κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε έναν καλό και έναν πολύ καλό οδηγό

Ας πούμε, έρχεσαι στην ευθεία πριν την καμπή. Ο κανόνας είναι φρενάρεις, πάντα σε αρχική φάση, με τους τροχούς σε ευθεία. Και όσο πιο πολλά τα χιλιόμετρα, τόσο πιο απόλυτoς ο κανόνας.
Μετά, λοιπόν, αντί να κάνεις το τυπικά σωστό, να αφήσεις, δηλαδή, τα φρένα με τους τροχούς να κοιτούν ακόμα ευθεία (εξαιρετικά σημαντικό στις υψηλές ταχύτητες) και στη συνέχεια να στρίψεις, στο trail braking μένεις στα φρένα υπό κλίση στη φάση του αρχικού turn in, της εισόδου της καμπής.

Ακούγεται απλό αλλά δεν είναι, αν πρόκειται να εκτελεστεί τέλεια. Κι αυτό, γιατί αν μείνεις παραπάνω στα φρένα, κινδυνεύεις τα εξής:

1: Να προκαλέσεις περισσότερη του επιθυμητού υπερστροφή.
2: να χάσεις την ιδανική σου γραμμή, αυτή που λίγα δευτερόλεπτα πριν μελετούσες καθώς κοίταζες μακριά (ναι, πάντα κοιτάζουμε μακριά).
3: αν έρχεσαι με πραγματικά πολλά χιλιόμετρα, αντανακλαστικά το «πάτα» και στη συνέχεια απότομο «άσε» του μεσαίου πεντάλ μπορεί να αποσυντονίσει απότομα το αυτοκίνητο. Οι θεοί του ραλί το κάνουν εσκεμμένα. Εμείς, οι απλοί θνητοί, πρέπει να χτίσουμε την εμπειρία ελέγχου.

Απ΄την άλλη, τα πλεονεκτήματα του trail braking (να ολοκληρώνεις, δηλαδή το φρενάρισμα στην αρχική φάση του turn in και όχι πριν από αυτό) είναι σημαντικά. Πάμε, πάλι.

1: επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλευτεί λίιιιιγο περισσότερο την ευθεία που προηγείται της στροφής.
Κι όσο πιο αργά φρενάρεις τόσο κερδίζεις προβάδισμα.
Σε φάση πίστας βοηθά, επίσης, να υπερασπίσεις τη γραμμή σου στη φάση εισόδου από τον αντίπαλο που έχει κολλήσει πίσω σου.

2 : βοηθά να μειώσεις ή και να εξαλείψεις τις υποστροφικές τάσεις του αυτοκινήτου.
Σημαντικό. Νομίζεις πως, ας πούμε, μια δικίνητη 911 έχει φυσική τάση για υπερστροφή; Κι όμως. Με τόση πρόσφυση πίσω και ελαφρύ μπροστινό, μια Porsche 911, ειδικά οι γενιές με το «κοντό» μεταξόνιο των 236 cm, χρειάζεται συστηματικότατο trail braking για να ξεμπερδέψεις με τη σπαστική και ανέλπιστη συχνά τάση υποστροφής της.
Και ακόμα περισσότερο; Στο σφόδρα σπαστικό ελληνικό οδόστρωμα που, για παράδειγμα, επί καυτής ελληνικής ασφάλτου πρέπει να κάνεις τάμα στη Μεγαλόχαρη για να βρεις πρόσφυση «μπροστά», στον μπροστινό άξονα.

3: προσφέρει μερικά «γραμμάρια» συμμετοχικότητας σε αυτοκίνητα με «τέρμα» οικογενειακό χαρακτήρα καθώς ζωντανεύει την ουρά στην είσοδο της καμπής.

Από 'κει και πέρα το κρίσιμο σκέλος είναι η λεπτότητα του χειρισμού στο σημείο απελευθέρωσης του φρένου.

Δηλαδή: το αρχικό πάτημα του μεσαίου πεντάλ πρέπει να γίνει αποφασιστικά αλλά όσο εισέρχεται το αυτοκίνητο σε φάση turn in, πρέπει να ελαφρώνει σταδιακά και στη συνέχεια η απελευθέρωση του φρένου να επιτρέψει την, όσο δυνατόν, πιο ήπια μετάβαση του προς το δεξί πεντάλ «ηρεμώντας» την κινηματική του αυτοκινήτου.

Το video από τη σχολή σπορ οδήγησης της Mercedes-AMG βοηθά την οπτικοποίηση.

[z_video][/z_video]


Πηγή : www.4drivers.gr
Εικόνα Εικόνα
Άβαταρ μέλους
kor9
SkodaFans Moderator
Δημοσιεύσεις: 4712
Εγγραφή: Κυρ 27 Αύγ 2017, 12:50
Μοντέλο: octavia vrs 2006
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: καλλιθεα

Re: "Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Δημοσίευση από kor9 »

:thumbs up: :thumbs up:
Εικόνα
~RK GARAGE~
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 23925
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: "Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Δημοσίευση από linkin's dad »

Ωρε έκανα trail braking πριν 40 χρόνια χωρίς να το ξέρω! :laugh: Τώρα δεν είμαστε για τέτοια κόλπα ζωρικα..... :Embarassed:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: "Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Δημοσίευση από TORRERO »

Όντως είναι ζόρικα, και θέλουν πολλή εξάσκηση.. :cool:
Αν το μάθεις όμως, είναι απόλαυση.. :wink:
Service by Koret :autodriving:
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 23925
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: "Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Δημοσίευση από linkin's dad »

Το αυτοκίνητο λένε ότι είναι το ποιο δύσκολο άθλημα.Θελει δύο μπαλάκια για να παίξεις! :laugh: :oops: :Embarassed:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: "Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Δημοσίευση από TORRERO »

Μπα, το προτιμώ απ' το μποξ και τα συναφή... :laugh:
Service by Koret :autodriving:
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 23925
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: "Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Δημοσίευση από linkin's dad »

:thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ
Skodafans Silver Member
Δημοσιεύσεις: 1251
Εγγραφή: Παρ 09 Μάιος 2008, 21:04
Μοντέλο: FELICIA (racing edition)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

Re: "Trail braking" Πώς γίνεται και γιατί.

Δημοσίευση από ΔΗΜ.ΦΥΛΑΚΤΟΣ »

RoadRunner έγραψε: Τετ 23 Μάιος 2018, 17:26
Ακούγεται απλό αλλά δεν είναι, αν πρόκειται να εκτελεστεί τέλεια. Κι αυτό, γιατί αν μείνεις παραπάνω στα φρένα, κινδυνεύεις τα εξής:
1: Να προκαλέσεις περισσότερη του επιθυμητού υπερστροφή.

2: να χάσεις την ιδανική σου γραμμή, αυτή που λίγα δευτερόλεπτα πριν μελετούσες καθώς κοίταζες μακριά (ναι, πάντα κοιτάζουμε μακριά).
1) στις μηχανες απαλο-πολυ ευγενικο οπως το λεγαμε πατημα του πισω φρενου ''σε εριχνε πιο μεσα'' εαν κατα την εισοδο εβλεπες πως μπηκες με λιγα χιλιομετρα παραπανω απο οσα επρεπε.
Βοηθουσε πολυ η εξασκηση γιατι αποτομο πατημα εκανε τα πραγματα χειροτερα [το μπροστινο φρενο μετα την εισοδο της στροφης σου ''σηκωνε ροδα'' & σε εβγαζε προς τα εξω].

Την οση εμεπιρια ειχα απο μηχανες την μετεφερα & στην οδηγηση του αμαξιου,με δισκοφρενα πισω ειναι εξαιρετικα δυσκολο ιδιως αν το αμαξι εχει μαμα φρενα και αναρτησεις, υπαρχει λογω ελαστικου μαρκουτσιου μια ελαχιστη καθυστερηση απο το πατημα στο πεταλ & μετα το αμαξι ''παιζει'' ιδιως στην επαναφορα λογω μαλακων αναρτησεων.

Στο δικο μου εχω ταμπουρα πισω & αλλαγμενες αναρτησεις [συν μπαρα θολων συν ανιστρεπτικη μπροστα] συν ενα κλικ επανω ζαντολαστιχα.
Εχω αλλους δισκους,καλα τακακια & σωληνακια απο μπλενταζ,επισης εχω αλλαξει την τρομπα φρενων και ολα αυτα μαζι με βοηθουν:

Με ελαφρυ πατημα φρενου και ελεγχομενη πιεση εχω μια μικρη υπερστροφη που με βοηθαει αφανταστα οταν πχ μπαινω σε στροφη με λιγα παραπανω επειδη περασα καποιον στα φρενα.
Ειναι η αγαπημενη μου τεχνικη σε δημοσιους δρομους στην επαρχια [ναι ξερω δεν ειναι πιστα] οπου πολλοι ''τσαρουχωνουν'' τα φρενα πριν την στροφη και μετα χωρις να εχουν υπολογισει την αποσβεση επαναφορας πανε να το μαζεψουν για να μπουν μεσα.

Με αλλα αυτοκινητα συγγενων-φιλων αυτο που κανω στο δικο μου ΔΕΝ γινεται γιατι εχουν δισκοφρενα και μαμισιες αναρτησεις αρα εχω μη καλη αισθηση & ''δαγκωμα'' στα φρενα το οποιο με την συμπιεση της αναρτησης μπροστα με βγαζει εκτος γραμμης.

Τωρα θα πει καποιος ''ε και τι να κανουμε να βαλουμε ταμπουρα πισω για να κανουμε αυτην την τεχνικη; '' ε, οχι βεβαια απλα σας παραθετω βαση μικρης πειρας τι μπορει να συμβει.

2) σε πιστα δεν εχω μπει, εκει λογω ευρους δρομου ισχυουν αλλα & φυσικα ενα αμαξι με ταμπουρα ''χανει'' στο φρεναρισμα στην ευθεια σε σχεση με ενα [ιδιας ιπποδυναμης σε αγωνα] με δισκοφρενα & αυτο το κενο δεν καλυπτεται με τιποτα... :cry:
Εικόνα

«Μερικές φορές είμαι ο Θεός. Αν πω ότι κάποιος πρέπει να φύγει, φεύγει την ίδια μέρα» (1949-1993)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αυτοκίνητο Γενικά”