Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Σημαντικες ειδήσεις αυτοκινήτου από όλο τον κόσμο!

Συντονιστές: tsiogeo, kor9, giannis amaliada, ABTAKIAS, Giannis93

Άβαταρ μέλους
RoadRunner
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 21795
Εγγραφή: Τρί 13 Νοέμ 2007, 10:31
Μοντέλο: Fabia Mk1
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από RoadRunner »

Εικόνα

Στην αυτοκίνηση πολλές μόδες έρχονται και παρέρχονται, άλλοι αυτό το λένε πρόοδο, προσωπικά είμαι καχύποπτος σε οτιδήποτε πλασάρεται ως τεχνολογικό θαύμα γιατί τα περισσότερα είναι γνωστά από καιρό. Η τελευταία μόδα που έχει εφαρμοστεί στην αυτοκίνηση είναι το downsizing με την χρήση της υπερτροφοδότησης. Πλέον πωλούνται αυτοκίνητα με 140 ίππους από μόλις 1000 κυβικά εκατοστά, ισχύ που πριν έβρισκες σε δίλιτρο τουλάχιστον. Οι ιαπωνόφιλοι θα διαφωνήσουν για να παινέψουν την παγόδα τους, αλλά ούτε τα ιαπωνικά μοτέρ είχαν μεγάλη ειδική ισχύ κάτω από τα 1600cc.

Αν και οι Αμερικάνοι έχουν ταυτιστεί με τα πληθωρικά μοτέρ και τα πολλά κυβικά, η Ford ήταν αυτή που μπήκε από νωρίς στο παιχνίδι του downsizing και το έκανε σημαία της. Η J.D. Power , αμερικάνικη εταιρεία ερευνών για θέματα αυτοκίνησης, παραθέτει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την διείσδυση των μικρών υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων στην αμερικανική αγορά αλλά και τις πρώτες αντιδράσεις του κοινού τώρα που το διάστημα της “καινουργίλας” έχει παρέλθει. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως το 2008 τα καινούρια υπετροφοδοτούμενα ήταν 5% των πωλήσεων, ενώ το 2016 φτάνουν το 23%, ήτοι περίπου 4 εκατομμύρια ταξινομήσεις. Μάλιστα μεγαλύτερη διείσδυση είχαν στα premium αυτοκίνητα όπου το 57% αυτών που πωλούνται είναι με turbo, στα δε μεγάλα SUV το ποσοστό αυτό φτάνει στο 47%. Στον αντίποδα των φτηνότερων οχημάτων, 21% αυτών ήταν με υπετροφοδότηση και αν δούμε μόνο τα SUV τότε πέφτουμε στο 14%. Αυτό συμβαίνει συχνά με τους νεοτερισμούς, που πρώτα εφαρμόζονται στα premium και μετά διαχέονται και στην πιο χαμηλή γκάμα, βέβαια τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ είναι πολύ πιο πολύπλοκα και άρα ακριβά σε σχέση με τα ατμοσφαιρικά. Επίσης τα μεγάλα αυτοκίνητα λόγω βάρους τους είναι όλο και πιο δύσκολο να περνούν τις ολοένα και αυστηρότερες νόρμες ρύπων και έτσι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για οικονομικότερα μοτέρ.

Εικόνα

Είναι όμως οικονομικότερα; Ο Steve Russ, τεχνικός διευθυντής της Ford, λέει πως είναι οικονομικότερα. Αντί για να απενεργοποιείς κυλίνδρους και να χρειάζεται να κινείς απενεργοποιημένους κυλίνδρους έχεις λιγότερους κυλίνδρους εξαρχής διατηρώντας την ίδια ισχύ και έχοντας καλύτερα χαρακτηριστικά ροπής. Το 70% των νέων F150, του μεγάλου pickup της Ford, πωλείται με τον υπετροφοδοτούμενο V6, τον EcoBoost. Και η αλήθεια είναι πως όντως αν το δεις από μηχανολογική σκοπιά οι υπετροφοδοτούμενοι κινητήρες, ειδικά οι άμεσου ψεκασμού μπορούν να έχουν θερμοδυναμική απόδοση περίπου 5% καλύτερη σε σχέση με έναν ατμοσφαιρικό, νούμερο που είναι πολύ μικρό όμως. Στα τεστ που κάνουν οι αρχές για να πιστοποιήσουν την κατανάλωση φαίνεται πως βελτιώνουν κατά πολύ την κατανάλωση, αυτό είναι διότι τα τεστ αυτά γίνονται με πολύ ομαλές επιταγχύνσεις και κάποια μάλιστα γίνονται στο δυναμόμετρο, ή για να είμαι ακριβέστερος σε εργαστήριο και όχι στον δρόμο. Το τρικ είναι πως σε χαμηλά φορτία αυτά τα μοτέρ λειτουργούν σαν ατμοσφαιρικά, αφού ο στρόβιλος παρακάμπτεται. Και μάλιστα δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι μικρά, άρα σε χαμηλό φορτίο είναι σαν να έχεις ένα αυτοκίνητο με ένα μικρό μοτέρ που απλώς πρέπει να διατηρεί την ταχύτητά του. Στο πραγματικό κόσμο όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Τα ευρήματα της J.D. Power πάλι λένε πως μετά από 3 έτη οι ιδιοκτήτες υπερτροφοδοτούμενων αναφέρουν 30% περισσότερα παράπονα σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς ομολόγους τους. Τα παράπονα αυτά περιλαμβάνουν βλάβες, υψηλή κατανάλωση, χαμηλή απόκριση και εγγυήσεις που δεν δίνονται. Επίσης διενέργησε τεστ κατανάλωσης με δικά της κριτήρια που θεωρεί πως ανταποκρίνονται καλύτερα στις πραγματικές συνθήκες και βρήκε πως δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά από τα ατμοσφαιρικά και σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα είναι και μεγαλύτερες οι καταναλώσεις. Αν αφήσουμε έξω το τεχνικό κομμάτι, κατά την προσωπική μου γνώμη αυτό οφείλεται σε 2 λόγους καθαρά από την πλευρά του οδηγού. Ο πρώτος είναι πως αν έχεις περισσότερη δύναμη θα την χρησιμοποιείς περισσότερο, αν το γκάζι το πατάς και δεν γίνεται τίποτα, δεν μπαίνεις στον κόπο να το πατήσεις. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τις μικροκινήσεις του ποδιού και πως επηρεάζουν αυτές το γκάζι. 4% με 8% γκάζι δεν είναι μεγάλη διαφορά, είναι μόλις 4% διαφορά αλλά αν το δεις αλλιώς είναι το διπλάσιο! Οπότε μικροκινήσεις του γκαζιού που σε ένα μοτέρ χωρίς ροπή δεν επηρεάζουν την κατανάλωση, στα υπερτροφοδοτούμενα μπορεί να το κάνουν καθώς έχουν πολύ μεγαλύτερη ογκομετρική απόδοση. Για να το γράψω ακόμη πιο απλά, στο ατμοσφαιρικό αν κάνει μια μικροκίνηση το πόδι-γκάζι τότε δεν αλλάζει πολύ η ογκομετρική απόδοση του μοτέρ, ενώ στο υπερτροφοδοτούμενο αλλάζει αρκετά περισσότερο. Και μεγαλύτερη ογκομετρική απόδοση σημαίνει πως δίνεις στον κινητήρα περισσότερο μείγμα για κάψιμο. Έτσι το Prius για παράδειγμα θυσιάζει την ογκομετρική του απόδοση αφήνοντας την βαλβίδα εξαγωγής ανοιχτή κατά την συμπίεση για να μειώσει τις ενεργειακές απαιτήσεις άντλησης.

Πηγή : www.autoblog.gr
Εικόνα Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από TORRERO »

Χρήσιμο! :smile:
Πάντως, οι φήμες ότι τα τούρμπο χαλάνε πιό εύκολα, έπαψαν πιά να ευσταθούν.. Από 'κει και πέρα, εκτός από θέμα γούστου, είναι και θέμα πρακτικότητας:
Που σκ%τ% θα το τρέξεις παραπάνω το τούρμπο(γρήγορο;) αυτοκίνητό σου, όταν παντού υπάρχουν χαμηλά όρια ταχύτητας και ραντάρ; :stupid:
Service by Koret :autodriving:
Άβαταρ μέλους
RoadRunner
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 21795
Εγγραφή: Τρί 13 Νοέμ 2007, 10:31
Μοντέλο: Fabia Mk1
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από RoadRunner »

TORRERO έγραψε: Που σκ%τ% θα το τρέξεις παραπάνω το τούρμπο(γρήγορο;) αυτοκίνητό σου, όταν παντού υπάρχουν χαμηλά όρια ταχύτητας και ραντάρ;
Και άμπαλοι που ούτε στο φανάρι δεν ξέρουν να σταματήσουν η στο στενο να στριψουν... ασε ασε . Μπορει να εχουμε να μεγαλυτερα ορια ταχυτητας πανευρωπαικος αλλα ικανότητες δεν εχουμε,ουτε πιστες φυσικα. Σημερα διαβασα πως στην πιστα στας Σερρας ξεκινησε να λειτουργει ιατρειο με ιατρο,τοσα χρονια τακ ντει τον πληρωναμε και τον φερναμε εμεις γιατι δεν ειχε,οπως και το ασθενοφορο αλλα και την πυροσβεστικη....
Εικόνα Εικόνα
Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από TORRERO »

RoadRunner έγραψε: Σημερα διαβασα πως στην πιστα στας Σερρας ξεκινησε να λειτουργει ιατρειο με ιατρο,τοσα χρονια τρακ ντει τον πληρωναμε και τον φερναμε εμεις γιατι δεν ειχε,οπως και το ασθενοφορο αλλα και την πυροσβεστικη....
Εσημειώθη πρόοδος δλδ; :dance: :bravo:
Service by Koret :autodriving:
Άβαταρ μέλους
tsiogeo
SkodaFans Moderator
Δημοσιεύσεις: 7589
Εγγραφή: Σάβ 22 Αύγ 2015, 16:14
Μοντέλο: OCTAVIA5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από tsiogeo »

Ford fiesta 1.0 ecoboost 154 αλογα (προγραμμα , εισαγωγη) σε εναμιση χρονο εχει κανει 37000χλμ και η καταναλωση παιζει απο 4,2 εως 5,1 και αυτοματο. :dump:
POWER BY....RK GARAGE....
Άβαταρ μέλους
RoadRunner
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 21795
Εγγραφή: Τρί 13 Νοέμ 2007, 10:31
Μοντέλο: Fabia Mk1
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από RoadRunner »

Καλά τα άλογα,για πες μας και ροπή? 12 κιλά η 13? :laugh: :laugh: :laugh:
Εικόνα Εικόνα
Άβαταρ μέλους
gsa1967
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 5245
Εγγραφή: Δευ 11 Ιούλ 2011, 12:03
Μοντέλο: octavia 5rs
Τοποθεσία: Νεα Σμυρνη

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από gsa1967 »

turbo και ξερο ψωμι.
Άβαταρ μέλους
tsiogeo
SkodaFans Moderator
Δημοσιεύσεις: 7589
Εγγραφή: Σάβ 22 Αύγ 2015, 16:14
Μοντέλο: OCTAVIA5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: ΑΤΤΙΚΗ

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από tsiogeo »

RoadRunner έγραψε:Καλά τα άλογα,για πες μας και ροπή? 12 κιλά η 13? :laugh: :laugh: :laugh:
θα σου πω ροπή μόλις πάω σπίτι και δω το διάγραμμα(νομίζω 25) :smile: , να δεις πόσα και ποια κάνει στην ακρη στην αττικη να σου φύγει ο τακος... :wink:
POWER BY....RK GARAGE....
Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από TORRERO »

Τα κιλά/ ίππο μετράνε. Αφού είν' ελαφρό, έχει κι αλογάκια, είναι σούπερ! :thumbs up:
Service by Koret :autodriving:
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 23925
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από linkin's dad »

tsiogeo έγραψε:Ford fiesta 1.0 ecoboost 154 αλογα (προγραμμα , εισαγωγη) σε εναμιση χρονο εχει κανει 37000χλμ και η καταναλωση παιζει απο 4,2 εως 5,1 και αυτοματο. :dump:
Σφυριλατο ειναι Γιωργο?Αλλιως το βλεπω για τσικαμπουμ. :cry:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από TORRERO »

linkin's dad έγραψε:
tsiogeo έγραψε:Ford fiesta 1.0 ecoboost 154 αλογα (προγραμμα , εισαγωγη) σε εναμιση χρονο εχει κανει 37000χλμ και η καταναλωση παιζει απο 4,2 εως 5,1 και αυτοματο. :dump:
Σφυριλατο ειναι Γιωργο?Αλλιως το βλεπω για τσικαμπουμ. :cry:
:laugh: :laugh:
Service by Koret :autodriving:
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 23925
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από linkin's dad »

Γιατι 154 αλογα απο 1000 κυβικα?Παιρνεις το Cleo Sport,1.6T,200 αλογα,6αρι χειροκινητο, και εισαι αρχηγος. :wink:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από TORRERO »

linkin's dad έγραψε:Γιατι 154 αλογα απο 1000 κυβικα?Παιρνεις το Cleo Sport,1.6T,200 αλογα,6αρι χειροκινητο, και εισαι αρχηγος. :wink:
Αυτό είναι κόσμημα! :cherry:
Service by Koret :autodriving:
Άβαταρ μέλους
linkin's dad
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 23925
Εγγραφή: Δευ 26 Νοέμ 2007, 13:46
Μοντέλο: Octavia 5vRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Ριο,Πατρα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από linkin's dad »

Ο εχθρος της εφοριας. :laugh:
5vRS ..... powered by Κριτωνας & Στελιος,gone but not forgotten
Renault Megane IV,Dci 1.6,Bose Edition
Fabia III TDI 1.4 .....μαμα!
Να σου θυμισω, ειχε TURBOκαιρο τη μερα που σε γνωρισα...!
Άβαταρ μέλους
TORRERO
SkodaFan For Life!
Δημοσιεύσεις: 8839
Εγγραφή: Σάβ 07 Νοέμ 2009, 19:15
Μοντέλο: Octavia 5 VRS
Κωδικός Μέλους: Ναι
Τοποθεσία: Καρδιτσα

Re: Μύθος πως τα turbo καίνε λιγότερο?

Δημοσίευση από TORRERO »

Αααχ, να ξαναγινόμουν 18... :cry:
Service by Koret :autodriving:
Απάντηση

Επιστροφή στο “Επίσημη εφημερίδα του Skodafans Club”